Sjekk aktivitetstallene for 2023

Vekst i alpinsporten og stor vekst i randonee er de mest gledelige resultatene i de foreløpige aktivitetstallene for 2023. Tallene fra samordnet rapportering fra 2023 viser at både antall medlemmer og aktive minker noe, men at frafallet stagnerer i forhold til tidligere år. – Vi ser flere positive effekter av vårt viktigste satsingsområde mot barn og unge, sier leder for rekrutteringsavdelingen i Norges Skiforbund, Sven Håkon Kulbeck.

Utsetter uttaket til 15. juli

På grunn av utfordrende økonomiske rammebetingelser for sesongen 2024/25, har styringsgruppen for Team eLON Nord-Norge og ledelsen i de tre skikretsene dessverre sett seg nødt til å utsette det endelige uttaket av løpere kommende sesong til 15. juli.

Historisk alpin-VM til Norge

Klart for et spektakulært mesterskap i Narvik i 2029. Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS) har tildelt Norges Skiforbund (NSF) og Narvik kommune alpin-VM 2029.

Alt om Skitinget og fagmøter 2024

Velkommen til Skitinget og fagmøter i Bodø 6-9. juni. Skitinget 2024s nettside oppdateres med program av alle møter, dokumenter og øvrig praktisk info.

Skårdal på anleggsbefaring i Finnmark

Atle Skårdal lot seg imponere over den positive utviklingen for alpint i Finnmark de siste årene, da han og anleggsrådgiver Marit Gjerland besøkte anleggene til skikretsens tre aktive klubber i Alta, Hammerfest og Kirkenes.

Gi innspill til ny strategi

Hvordan kan vi medlemmer på en best mulig støtte klubbenes arbeid fremover? Dette spørsmålet er det viktigste når Norges Skiforbund vedtar ny strategi for perioden 2024-2028.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI02, 02