Skisprell

Vi er klare for å sette i gang Skisprell over hele landet! Et fantastisk lavterskel aktivitetstilbud for barn og unge uten startnummer der fokuset er lek, aktivitet og skiglede. Norges Skiforbunds Skiklubbutviklere er klare for bistå og hjelpe nye klubber, og oppfordrer klubber som har arrangert dette tidligere å fortsette å arrangere "Årets happening i skiklubbene".

Skisprell kan gjøres i eksisterende alpin-hopp- og langrennsanlegg eller i egnede nærområder. Skisprell er gøy for barn og unge med ulike elementer/løyper som kan lages ved hjelp av bannere, kjegler, porter, portaler, orgeltrapp, småhopp, reiplykke og blåmaling. Vi tilrettelegger for enda mer skiglede ved å skape gode rammer og sosial aktivitet

«Norges Skiforbund tilbyr støtte og ressurser for gjennomføring av både Telenor Karusellen og Skisprell. Telenor Karusellen gir klubber tilgang til en allsidig aktivitetspakke basert på skiforbundets ulike grener og aktiviteter. Skisprell er en veileder for klubber i å inkorporere kreative elementer anleggsmessig i både eksisterende og nye anlegg. Klubbene kan velge innholdet de ønsker å bestille selv, og tilpasse gjennomføringen etter egne preferanser med inspirasjon fra arrangørmanualen. I utgangspunktet kan en Telenor Karusell gjennomføres i et Skisprell-område, da begge konseptene har som mål å introdusere nye barn for skisporten på en lavterskel, inspirerende og spennende måte.»

Klubber og ildsjeler står fritt til å velge ut aktiviteter som passer, og g jerne supplere med egne ideer og påfunn. Vi håper å se Skisprell i din krets/klubb.
PS: Våre Skiklubbutviklere hjelper deg i gang med skisprell-arrangement. Ta kontakt med din krets her!

Her finner dere materiell for nedlastning

LAST NED INFORMASJONPLAKAT SKISPELL

LAST NED PLAKAT MED QR KODE

INFORMASJONSBROSJYRE SKISPRELL 23/24

Dette er skisprell:

Bli med på «sprell» i vinter. Vi skaper skiglede!

Skisprell er en ny rekrutteringsaktivitet i alle NSFs grener for barn opp til 10 år.

Film over: NRKs Superlørdag på Hamar 7. januar 2023 med Skisprell-elementer.

NIF-EPI03, 03