Rekruttering og skiglede

Vi elsker ski og brenner for skileik hver eneste dag – 365 dager i året. Rekruttering er vårt viktigste satsingsområde.

Vi har ansatt 12 herlige skiklubbutviklere som håper å høre fra deg!

Skiklubbutviklerne jobber hver dag for å skape lek og moro med ski på beina. Vårt mål er å løfte de A-ene du sikkert har mange spørsmål rundt: Arrangement, anlegg og aktivitet.

Skiklubbutvikler Einar Aabrekk sier det treffende:

Vi skal komme dit at å bli med på et par episoder med skitrening med barna, skal være like gøy som et par episoder med Netflix.

Visjonen vår er flest mulig, lengst mulig, best mulig – en nasjon bestående av skiløpere.

VI SKAL HA DET GØY PÅ SKI.

• Du trenger ikke nye ski, trikkeskinner eller stålkant for å utvikle ferdighetene.
  • Bli med på inspirasjonskvelder. Finn arealer i naturen som egner seg.
  • Få verktøy som gjør deg til en bedre trener. Få kursing.
  • Få innspill til skileik og basisanlegg.

Sven Håkon Kulbeck leder rekrutteringsavdelingen i Norges Skiforbund og sier det slik om de ambisiøse målene:

Vi skal skape levende lokalsamfunn. Vi skal skape identitet. Ski skal være en naturlig samlingsplass for barn, unge, foreldre og besteforeldre. Vi skal ut i naturen og skape mestring på ski gjennom lek og sosiale aktiviteter.

Les mer om rekruttering hos de ulike grenene:

Alpint Freeski  Hopp Langrenn

Skisprell for ski-Norge

Norges Skiforbund med kretser og klubber inviterer til skisprell-aktivitet i hele Ski-Norge med kick off uke 7.–15. januar. Vi tilrettelegger for enda mer skiglede ved å skape gode rammer og inspirerende og sosial aktivitet.

Stor interesse for Telenor Karusellen

Telenor Karusellen arrangeres for 17. gang i vinter, og påmelding for klubber/arrangører er fortsatt åpen. Nå kan dere se karusellens nye video foran årets sesong!

Skiklubbutvikler i M&R skikrets

Jan Ole Fuglem fra Valldal IL er ansatt som ny Skiklubbutvikler for oss i skikretsen. Skiklubbutvikleren vil bidra - og hjelpe alle klubbene våre - i alle seks skigrenene innen klubbutvikling, rekruttering, kompetanseheving, impuls - og motivasjons-tiltak mm. Ta kontakt med Jan Ole eller Skikretskontoret om din klubb ønsker besøk - og/ eller bistand.

NOR Freeski Jentecamp 2022

I helgen kunne vi endelig invitere til jentecamp med overnatting igjen! Sammen med DNB, Scandic og Spar Norge har vi hatt en knallbra helg sammen med 56 rå jenter fra hele Norge!

Skiklubbutvikleren i Buskerud er på plass

1. september startet Einar Aabrekk som skiklubbutvikler for Buskerud og Vestfold/Telemark skikretser. Dette arbeidet blir spennende for skiidretten og det er nå opp til skimiljøene å bli med og forme hvordan denne ressursen skal utnyttes.

Gjør tidenes satsing på skiklubbutviklere

– Storsatsingen på skiklubbutviklere som skal reise rundt i hele ski-Norge blir både veldig viktig og veldig spennende for oss, forteller fadder for skiklubbutviklerne i Norges Skiforbund, Marianne Myklebust.

Vis alle nyheter
nif-epi04, 04