Vikersund K105

Konica Minolta NC Vikersund

Utfordringer med kjølingen i tilløpet og krevende værmelding denne uken gjør at vi må følge utviklingen av prepareringen av bakken nøye. Arrangøren har gode mannskaper på saken, men det er for tidlig å konkludere på utfallet. En utsettelse er vanskelig da mange vil være involvert i arrangement av WC på Lillehammer helga etter. Juryen har hatt møte tirsdag kveld og besluttet å IKKE utsette. (Informasjon på terminlisten om evt. utsettelse er ikke korrekt).

Før og etter Virkola

Norsk hoppsport fra 1940 til 1990. Norsk skihistorie på sitt beste, slik bare Thor Gotaas kan formidle det.

Kombinertsamling i Trysil

Norges Skiforbund kombinert inviterer til miljøsamling på snø for gutter og jenter i aldersbestemte klasser i Trysil 3.-5. november.

Vedtak i langrennskomiteen

«Langrennskomiteen i Norges Skiforbund innfører et fluorforbud i klassene til og med 16 år, men først når det finnes sikre kontrollmetoder som kan identifisere fluor under skiene før start i skirenn.

Har du husket skilisens?

Skisesongen er snart i gang, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn.

Temadag Ungdomsidrett

Temadag Ungdomsidrett er utsatt fra lørdag 11. november til mandag 15. januar 2018. Mer info kommer.

Prisdryss i langrenn

Seks ildsjelpriser, samt klubbpris til Konnerud under langrenns middag under arrangør- og anleggsseminaret på Gardermoen i helga.

Lanserer nytt konsept for barn og unge

«Utetimen» er en fysisk uteskoletime, som kombinerer treningsglede med undervisning i økonomi som barna møter i hverdagen og en bevisstgjøring av hva som er trygg atferd i trafikken.

- Håper RAW AIR blir fast høydepunkt

Stefan Kraft vant historiens første utgave av RAW AIR i vinter, og østerrikeren ønsker å forsvare sin sammenlagtseier foran den andre utgaven i mars 2018. I dag starter billettsalget.

Presenterte VM-søknaden

Søkerkandidat for skiflygings-VM 2022, Vikersund, presenterte søknaden for ledelsen i Det internasjonale skiforbundet (FIS) under høstmøtet i Zürich onsdag ettermiddag.

Møte om bruk av fluor, 9. okt. på Konnerud

Langrennskomiteen i Buskerud Skikrets inviterte klubber med ledere, trenere og foreldre/foresatte til et viktig møte om bruk av fluor - HMS-tiltak for å bedre arbeidsmiljøet for smørere og under skirenn på Konnerud 9. okt. Her er presentasjoner.

Pallen

Tande og Lundby Norgesmestere i hopp. Laghopp avlyst pga vind.

Daniel-André Tande og Maren Lundby vant NM Normalbakke i Midtstuen lørdag. Dessverre ble lagkonkurransen på søndag avlyst pga. sterk og ustabil vind. Rennet var det første for vintersesongen og gikk på isspor. Fredag var det fagseminar og lagledermøte.

Løypeseminar 2017

NSF i samarbeid med Skiforeningen ønsker velkommen til Løypeseminar på Beitostølen 20.-22. november.

Logo byttehelgen

Klart for årets Byttehelg

I november arrangerer SpareBank1, i samarbeid med NSF Langrenn, Byttehelgen. Klubber kan melde sin interesse nå, frist 15. september.

Smøreopplegg langrenn sesongen 2017-2018

Langrennskomitéen i Buskerud Skikrets planlegger å tilby smørebistand under HL, NC og NM-jr også i sesongen 17-18 og trenger tilbakemelding fra klubbene om antall/behov innen 15. oktober.

Utstyrsordningen 2017

Det er igjen mulig for idrettslag og særforbund å søke om spillemidler til utstyr. I år skal 34,4 millioner kroner fordeles – en økning på fem millioner kroner fra i fjor.

Ren utøver

Hva gjør idrettslaget for å skape sunne verdier blant barn og unge? Hvordan viser klubben sin holdning til doping? Og hva gjør dere hvis dere rammes av en dopingsak? Her finner dere nyttig informasjon for både utøvere, trenere, ledere og idrettslag.

Skal kartlegge kompetansen til tusenvis av trenere i Norge

Norges idrettsforbund i samarbeid med Høgskolen i Innlandet sender i disse dager ut tidenes største spørreundersøkelse. Kompetansen til alle trenere i norsk idrett skal kartlegges for å innhente kunnskap om hvem trenerne i norsk idrett er.

Sterkt av Buskerudløpere i rulleski-VM

Buskerudjentene Amalie Honerud Olsen fra Mjøndalen og Julie Henriette Arnesen fra Konnerud tok henholdsvis sølv og bronse i sprint junior i rulleski-VM, skikretsen gratulerer! I teamsprinten ble det GULL til Amalie, gratulerer!

Rennsøknader skirenn 2017-2018

Da er det igjen tid for rennsøknader til kommende sesongs terminlister i de ulike skigrener i Buskerud. Alle rennsøknader må legges inn av klubbene i Sportsadmin innen 15. august.

FIS-liste alpint 2017-2018

Det er tid for innmelding på FIS-lista alpint for sesongen 2017-2018. Siste frist for å sende inn påmeldinger/endringer er 15. august.

Skiforbundets nye fagportal

Fagside med informasjon og tips og ideer for trenere, ledere, utøvere, foreldre og arrangører innenfor barne- og ungdomsidretten.

Kursuke alpint 2017

Det blir både trener I- og II kurs på Folgefonna når årets kursuke i alpint blir arrangert 6-12.august. Se informasjon om kurstilbud, rammeprogram og meld på via påmeldingslink.

Vedtak i hoppkomiteen

Det internasjonale skiforbundet (FIS) spikret fredag programmet for RAW AIR kommende sesong, samt så ble en ny trippel i Lillehammer for kvinnene vedtatt.

Fint skikretsting gjennomført

Buskerud Skikrets gjennomførte 10. mai et fint skikretsting samt vårmøter langrenn og hopp/kombinert. Steinar Berthelsen ble valgt som skikretsleder for en ny tingperiode. Her er tingprotokoll samt vårmøtereferat/-presentasjoner.

Enorm interesse for rulleskianlegg

I dag åpnet enda et rulleskianlegg i Norge. I forholdsvis «snøfattige» Østfold i Mossemarka i ettermiddag var det full jubel da skipresident Erik Røste var med og åpnet det nye anlegget.

Skikretsting og vårmøter 10. mai

Buskerud Skikrets avholder skikretsting og grenvise vårmøter onsdag 10. mai kl. 18 på Sole/Noresund. PS! Vårmøte alpint er utsatt til 6. juni.

Grønt lys for RAW AIR

Det internasjonale skiforbundet (FIS) gir grønt lys for RAW AIR kommende sesong, men det kan bli justeringer på konseptet. Det hele skal avgjøres på kalenderkonferansen i slovenske Portoroz 24.-27. mai.

NM del 2 og Jr-finaler på Gålå

NM del 2 og juniorfinaler gikk på Gålå 30. mars - 2. april. En rekke Buskerudløpere var på startstreken og mange fine plasseringer ble oppnådd.

Følg årets junior-VM

Klart for Junior VM i Åre, 6.-14. mars 2017. Sølv til Timon Haugan i storslalåm og Bjørn Brudevoll i slalåm.

NM junior langrenn, Harstad

Gratulerer til Buskerudløperne med en rekke flotte resultater i NM junior langrenn i Harstad 10. - 12. mars. Det ble flere NM-medaljer og sølv til jentene på stafetten!

Solan Gundersens Vinterleker

Solan Gundersens Vinterleker i hopp og kombinert ble arrangert i Alvdal 23. - 26. februar, fin innsats av Buskerudløperne.

Sprintseier til Fossli i NC Åsen

25.- 26. februar var det Norgescup senior og U23-mesterskap i regi av Åsen IL. Sondre Turvoll Fossli fra Hokksund tok en sterk sprintseier og det ble flere fine Buskerudresultater.

Inspirasjonssamling freeski

Freestylekomiteen i Buskerud Skikrets arrangerer inspirasjonstur for unge freeskiutøvere fra ungdomsskolealder og oppover til WC Big Air Voss.

4,8 millioner fordelt i prepareringsmidler

Norges Skiforbund har fordelt 4,8 millioner til klubber i ski-Norge til innkjøp av utstyr til å kjøre opp skiløyper. Midler fra utstyrsordningen bidrar til at flere klubber har fått investert i ny prepareringsmaskin siste året.

Tande vant NM hopp

Daniel André Tande vant årets NM foran Johan André Forfang og Andreas Stjernen.

K-Jump - resultatprogram i beta

Mange synes Ehopp er vanskelig, og det er derfor meget gledelig at vi har en ivrig, ung hopper som har utviklet et resultatprogram som nå er i beta.

Sesonginformasjon 2016/2017

NSF hopp ønsker å styrke sin informasjon ut til hopp-Norge, og i denne anledning har vi en laget en første versjon av Sesonginformasjon 2016/2017.

Kjøp engangslisens i app

Aldri har det vært enklere å betale engangslisens! Både arrangører og utøvere kan glede seg til å ta i bruk den nye appen Min Ski. Last ned i dag fra App Store eller Google Play.

Chrisander til U23-VM

Chrisander Skjønberg Holth fra Birkebeineren er tatt ut til U23-VM i langrenn i USA. Skikretsen gratulerer og ønsker lykke til!

Det har aldri vært gøyere!

- Distansekortet er et utrolig bra virkemiddel for å at jeg synes det var gøy å være med ut på ski, forteller Astrid Uhrenholdt Jacobsen.

Tande nummer tre

Daniel André Tande vant det tradisjonelle nyttårsrennet i Garmisch og det tredje rennet i Innsbruck. Sammenlagt endte Tande på en sterk tredjeplass.

Hyllest til breddeidretten

Lørdag 28. januar ønsker NRK Sporten å gi breddeidretten i norsk skisport den hyllesten den fortjener. Norges Skiforbund oppfordrer våre klubber til å søke på dette flotte tiltaket.

Stavlengder og soner

På Skiforbundets høstmøte ble det vedtatt nye regler om stavlengder og stakefrie soner for sesongen 2016-17.

NIF-EPI01, 01