Vil jobbe med «kulturen»

Norges Skiforbund Alpint har startet med et «kulturprogram» med målsetting om å bygge kultur i alpin-Norge på alle nivåer og aldersgrupper.

Breddesamling Juvass

NSF Alpint inviterer U14 og U16 til fem dagers breddesamling på Juvass 13.-17. august 2018.

FIS-liste alpint 2018-2019

Det er tid for innmelding på FIS-lista alpint for sesongen 2018-2019. Siste frist for å sende inn påmeldinger/endringer er 15. august.

Rennsøknader skirenn 2018-2019

Da er det igjen tid for rennsøknader til kommende sesongs terminlister i de ulike skigrener i Buskerud. Alle rennsøknader må legges inn av klubbene i Sportsadmin innen 15. august.

Rulleskivett!

Et sikkert vårtegn er rulleskiløpere på veiene. Da er det viktig å følge regler for å hindre skader og ulykker - her er rulleskivettreglene!

Trenarkurs alpint

12.-17. august 2018 inviterar Sogn og Fjordane Skikrins/ Norges Skiforbund til Trenar 1 og 2 kurs i alpint på Juvass.

Hva betyr GDPR for idrettslaget?

Nye EU-regler og oppdatert norm for behandling av personopplysninger og informasjonssikkerhet får betydning for alle organisasjonsledd i norsk idrett.

Rulleskirenn 2018

Rulleskisesongen starter med Hemsedal Rulleskifestival i det flotte rulleskianlegget i Hemsedal 6. - 8. juli. 15. september er det rulleskirenn på Heistadmoen og 22. september rulleskisprint på Konnerud.

- Fantastiske nyheter

I revidert nasjonalbudsjett for 2018 foreslår regjeringen i dag at det bevilges et driftstilskudd på 2,5 millioner kroner til nasjonalanlegget Vikersund Hoppsenter.

Skisamling Skjolden/Sognefjellet 20.–24. juni

Sognefjellet melder som vanlig om flotte skiforhold! LK i Buskerud Skikrets har derfor også dette året valgt å legge første samling til Skjolden/Sognefjellet som forberedelse til en ny sesong. Her er oppdatert treningsplan for samlingen.

Næsvold på rekruttlandslaget kombinert

Vi gratulerer Leif Torbjørn Næsvold fra Røykenhopp med plass på Rekruttlandslaget kombinert/Team Beijing 2022. Vi ønsker lykke til, moro at Buskerud har landslagsløper i kombinert!

Fagmøte Hopp og Skiting 2018

2018.06.04 Hopp avholdt Fagmøtet fredag 1. juni i forkant av Skitinget i Stavanger. Alexander Stöckl fortalte om vegen til Gull i OL, og Magnus Brevig forklarte hvordan Norge jobber med idrettsvitenskap for å utvikle hoppsporten. Oppsummering fra fagmøtet.

Golberg og Fossli på sprintlandslaget

Norges Skiforbund har uttatt utøvere på menn distanse, menn sprint og kvinner elite foran 2018-2019-sesongen. Vi gratulerer Pål Golberg og Sondre Turvoll Fossli med plass på sprintlandslaget og ønsker lykke til med kommende sesong!

Hovedlandsrennet alpint Hemsedal

Et flott Hovedlandsrenn alpint for U15 og U16 ble arrangerert i Hemsedal 10.- 15. april og Buskerudløperne oppnådde mange fine resultater. Buskerud vant Teameventet og ble tredje beste krets i HL.

Telenorlekene alpint Oppdal

5. - 8. april ble Telenorlekene (landsfinale alpint) for klassene U13 og U14 arrangert på Oppdal med mange fine Buskerudresultater.

Jubileumspokalen 2018

Buskerud Skikrets oppfordrer klubbene til å komme med innspill til kandidater til Jubileumspokalen 2018. Kriteriene finner dere her.

Klart for Skarverennet

Lørdag 21. april er det klart for vårens vakreste eventyr - Skarverennet, med en rekke toppløpere på startstreken i tillegg til tusener av spreke turløpere og mosjonister.

Storsamling 2018 - Utfordring og glede - Programmet klart

2018.06.21 Programmet for Storsamlingen er nå klart, og de siste forberedelser gjøres før det braker løs førstkommende mandag. Landslaget er klare. Det er lagt opp til flere sesjoner med informsjon, foredrag og kurs, bl.a. hoppdommerkurs.

6 Buskerudløpere på alpinlandslagene

Hele 6 Buskerudutøvere er tatt ut på World Cup/Europacuplagene alpint for neste sesong. Skikretsen gratulerer med uttaket og ønsker våre utøvere lykke til med forberedelsene til ny sesong.

Skiforbundets Utviklingsmodell (SUM)

Les mer om hvordan din klubb kan jobbe mer aktivt for å beholde skiutøverne gjennom hele barne- og ungdomsperioden. Skiforbundets Utviklingsmodell (SUM) har fokus på et langsiktig utviklingsperspektiv, og skal være skiidrettens røde tråd i alt arbeid fremover.

Langrennscross gjennomført i Bevernrennet

Søndag 18. mars arrangerte IL Bevern LANGRENNSCROSS på Stevningsmogen. Dette er arrangement i tråd med Skiforbundets nye utviklingsmodell. Vi håper flere vil prøve ut denne rennformen, her er film og erfaringer fra Bevern.

SpareBank1-cup

SpareBank1-cup langrenn i Buskerud Skikrets ble avsluttet med en flott skihelg med Geilo Skifestival lørdag 24. - 25. mars.

Utøverne i sentrum i Skrim

IL Skrim setter utøverne i sentrum og er et godt eksempel i Skiforbundets nye utviklingsmodell. Se artikkel samt film fra treningskveld på Heistadmoen.

Breddesamling freeski Uvdal

Første helgen i mars var det breddesamling freeski i regi av Buskerud skikrets og jenterekrutteringsprosjektet Hidden Skills.

Strålende Buskerudresultater i jr-NM, 7 gull

Hele 7 gull av 14 mulige til Buskerudløperne i jr-NM langrenn på Steinkjer. Utrolig sterk innsats, gratulerer til våre løpere. Søndag ble det gull i jentestafetten og bronse til gutta!

Hovedlandsrennet nordiske grener

Buskerudutøverne oppnådde fine resultater i Hovedlandsrennet på Lygna/Raufoss. Gull i jentestafetten og gull til Emma Kirkeberg Mørk, skikretsen gratulerer.

Virtuelt hopprenn "live" på Youtube

Har du lyst til å delta i et virtuelt hopprenn som sendes live på Youtube? PÅmeldingsfristen er utvidet til 28. februar. Landslagsluer til alle i premie.

God Buskerudinnsats i Pokal Loka

Tre Buskerudløpere var blant Norges representanter i de internasjonale barnerennene i alpint i Pokal Loka i Slovenia 10. - 11. februar.

OL-gull til Tande

GRATULERER til Daniel-Andrè Tande og Kongsberg IF med OL-gull for Norge i laghopp. Fantastisk prestasjon!

Se Skandinavisk cup Direkte

Se Skandinavisk cup/Statoil norgescup i langrenn fra Granåsen direkte på SKI-TV fredag 23. februar, lørdag 24. februar og søndag 25. februar.

Storsamling 2018

Utfordring og glede er årets tema! Påmeldingsfrist 15. februar! Du finner linken under i artikkelen fra 15. februar klokken 10.00

NC/NM junior sprint i Holmenkollen

16. - 18. feb. var det Norgescup langrenn for junior i Holmenkollen med innlagt NM junior sprint. Tre seire til Helene Marie Fossesholm og ellers en rekke flotte Buskerudresultater.

NC senior/U23 mesterskap Åsen

9.-11. februar var det Norgescuprenn for senior samt U23-mesterskap på Åsen ved Nannestad. Emilie Fleten fra Gol og Per Kristian Nygård gikk gode løp med 5. og 4. plasser i henholdsvis klassisk og fri.

NM jr/NC hopp

10.-11. februar var det NM junior og NC hopp i Lysgårdsbakkene på Lillehammer.

Sølv til Kristine i junior-VM sprint

Gratulerer til Kristine Stavås Skistad fra Konnerud med sølv på sprinten i junior-VM! Fin innsats av Kristine også på 5 km klassisk med 5. plass og beste norske.

Mini RAW AIR i Vikersund Hoppsenter 18. mars

Vi gjentar suksessen med Mini Raw Air også i 2018! Samtidig som det er finalehelgen for hoppturneringen RAW AIR i Vikersund, arrangeres Mini Raw Air under den store familiedagen på søndag.

Klart for KM sprint langrenn og SG/SSL alpint

Helgen 3. - 4. februar er det klart for flere spennende KM; lørdag KM sprint langrenn i Beiarennet på Nesbyen. Ål arrangerer KM alpint med Super-G på lørdag og storslalåm på søndag.

Gull til Fossesholm i Nordisk juniorlandskamp

Vi gratulerer Helene Marie Fossesholm (Eiker) med seier på 5 km klassisk og Andreas Kirkeng (ROS) med en sterk 6. plass på 10 km klassisk i Nordisk juniorlandskamp langrenn Vuokatti, Finland 26.-28. januar 2018. Meget bra av våre! Også gull til Helene Marie og Andreas i stafettene søndag!

Flotte KM langrenn klassisk og friteknikk

27. januar ble KM klassisk i regi av Birkebeineren arrangert på Konnerud. Søndag sto friteknikk i regi av Skrim for tur på Heistadmoen. Flotte arrangement under supre forhold!

Klart for junior-VM

Fra 28. januar til 3. februar arrangeres årets junior-VM i nordiske grener i sveitsiske Kandersteg/Goms. Parallelt arrangeres også U23-VM i langrenn.

VM-GULL x 2 til Tande!

Buskerud Skikrets GRATULERER Daniel Andrè Tande fra Kongsberg IF og Flying Team Vikersund med to gull i helgens skiflyvnings-VM i Oberstdorf.

Augdal uttatt til U-23 VM

Buskerud Skikrets gratulerer Ringkollens Eirik Sverdrup Augdal med uttaket til U-23 VM langrenn og ønsker lykke til.

Seier til Augdal i Skandinavisk cup i Piteå

Gratulerer til Eirik Sverdrup Augdal fra Ringkollen med seier på 15 km fri i Skandinavisk Cup i Piteå, meget sterkt! Imponerende løp også på søndagens 30 km klassisk fellesstart med 5. plass til Eirik.

Regler ved smøring av ski

På Vårmøtet til langrenn 2017 ble det vedtatt regler for opphold og bruk av smørefasiliteter ved NSF arrangement.

NC junior Beitostølen

5.- 7. jan. åpnet juniorene sin Norgescup langrenn på Beitostølen. Gratulerer til Helene Marie Fossesholm og Andreas Kirkeng med hver sin NC-seier i fredagens klassiske renn. Lørdag ble det seier i sprint til Fossesholm og Kristine S. Skistad og søndag ny seier til Fossesholm. Gratulerer til en rekke Buskerudløpere med flotte resultater.

Nytt basisanlegg ski på Konnerud

Nytt basisanlegg for utvikling av skiferdighet og skileik er bygget på Konnerud. Her kan barn, unge og voksne trene tekniske ferdigheter på ski.

NIF-EPI02, 02
Snorre Veggan