Uttak til Ungdomsstafetten i Holmenkollen 9. mars

9. mars er det klart for Kong Haralds Ungdomsstafett for 15-16 år ifm Holmenkollen Skifestival. Buskerud stiller med to stafettlag og følgende løpere er uttatt.

Buskerud Skikrets gratulerer følgende løpere med uttaket til Kong Haralds Ungdomsstafett i Holmenkollen 9. mars:

Buskerud lag 1:

J15:       Sunniva Vik, Mjøndalen IF

G15:      Simen Fotland Berntzen, Konnerud IL

J16:       Helene Tegdal, IL Skrim

G16:      Petter Jan Spiten, IL Skrim

Buskerud lag 2:

J15:       Hannah Martine Bergh, Konnerud IL

G15:      Petter Laukli, Konnerud IL

J16:       Marianne Haug Teigen, Eiker Skiklubb

G16:      Jonatan H. Lysheden-Vogt, Konnerud IL

Reserver:

J15:       Sofia Håvi-Faanes, IL Holeværingen

G15:      Eirik Marken Tronrud, IL Holeværingen

J16:       Frøy Bøe Løkke, Eiker Skiklubb

G16:      Håkon Breie, Sjåstad/V.Lier IL

Buskerud Skikrets vil stille med 2 lag i Ungdomsstafetten lørdag 9. mars kl. 15:45.

Norges Skiforbund og Holmenkollen Skifestival ønsker velkommen til Kong Haralds Ungdomsstafett 2024. Stafetten arrangeres i Holmenkollen, lørdag 9. mars 2024 kl 15:45 og avvikles i forbindelse med FIS World Cup Nordisk/Raw Air. Ungdomsstafetten er en mixed-stafett over 4 etapper á 3,5 km. Alle etappene er i friteknikk. Hver skikrets inviteres til å delta med 2 lag.  Arrangementet er fluorfritt.

LAGSAMMENSETNING:

• 1. Etappe: J 15 år 3,5 km fri
  • 2. Etappe: G 15 år 3,5 km fri
  • 3. Etappe: J 16 år 3,5 km fri
  • 4. Etappe: G 16 år 3,5 km fri

Scandic Fornebu vil være base for Kong Haralds Ungdomsstafett. Skikretsen har bestilt busstransport tur/retur fra hotellet til Holmenkollen for løpere og ledere 8. og 9. mars. Det legges ikke opp til hotellovernatting for Buskerud, men de uttatte løperne + ledere blir med på taco-kveld på hotellet lørdag kveld.

Arrangementets hjemmeside: Kong Haralds Ungdomsstafett (skiforbundet.no)