Solan Gundersen Vinterleker hopp og kombinert

Solan Gundersens vinterleker (SGV) arrangeres i Alvdal fra 3. – 5. mars 2023. SGV er hovedrennet i hopp og kombinert for aldersklassene 12-14 år, dvs utøvere født i 2009-2011. Her er info, påmelding til overnatting innen 1. februar.

Invitasjon (FRIST overnattingbehov 01. februar) Solan Gundersen vinterleker:

Solan Gundersens vinterleker (SGV) arrangeres i Alvdal fra 3. – 5.  mars 2023. SGV er hovedrennet i hopp og kombinert for aldersklassene 12-14 år, dvs utøvere født i 2009-2011. SGV er årets happening for aldersklassen 12-14 år. Buskerud skikrets ønsker at så mange som mulig av våre hopp- og kombinertrekrutter deltar.

Bakkene er K35 og K48. 12 og 13 åringene konkurrerer i den minste bakken. 14-åringene kan velge bakke.

Vestfold og Telemark Skikrets (VTSK) stiller leder og trenere for våre utøvere ifm arrangementet. Vi samarbeider med Buskerud Skikrets på overnatting, bespisning og hyggelige sosiale happenings slik at vi blir en fin gjeng som skal ha det veldig hyggelig og gøy sammen.

Info Solan Gundersens Vinterleker

Lagleder Kay Kittelsen (Telemark og Skotfoss Hopp) + Pål Lohne (Buskerud Skikrets) og trener fra kretsen kommer til å være til stede for hjelp og støtte under treninger og konkurranser.

Program bruker å være omtrent slik

Torsdag 02. mars

• Fri Trening i Sandeggbakken (pleier å starte fra kl 10)
  • Offisiell trening kombinert hopp
  • Høytidelig åpningsseremoni

Fredag 03. mars

• Kombinert hopprenn
  • Offisiell trening hopp
  • Kombinert langrenn

Lørdag 04. mars

• Spesielt hopprenn
  • Skicross  ?
  • Premieutdeling og bankett (alle får premie)

Søndag 05. mars

• Laghopp Kretslagskonkurranse der hvert lag består av en 12, 13 og 14-åring (gutt eller jente). Vi stiller med så mange lag vi kan – alle får hoppe!
  • Premieutdeling (alle får premie)

Vi oppfordrer alle til å stille i samtlige øvelser. Den enkelte deltager må selv melde seg på både hopp og kombinertøvelsene gjennom MinIdrett. Lagledere/ trenere sørger for påmelding til lagkonkurransen søndag. Skikretsen setter opp lagene og betaler startkontingenten for laghoppingen.

Overnatting:

Buskerud skikrets satser på felles overnatting sammen med Vestfold og Telemark. Vi har i år reservert 10 dobbeltrom og 2 familierom på Alvdal Taverna. Dette er kun 500 m fra hoppbakkene, og veldig sentralt. (Pris pr dobbeltrom kr 3 585,- for 3 netter, og pr familierom (plass til 2 voksne og 2 barn) kr 5385,-. Frokost og sengetøy er inkludert i prisen.)

Vestfold/Telemark skikrets vil dekke brorparten av kostnaden for utøver, men det kan også bli en egenandel. Det er satt av en sum totalt, så dette kommer an på hvor mange vi blir. Buskerud skikrets dekker deler av kostnaden for trener og lagleder. Det vurderes også å dekke en fast sum per utøver. Men dette er ikke bestemt ennå.
Vet også at noen klubber og hoppteam gir litt støtte, så sjekk gjerne dette med klubben eller teamet ditt.

Vi må ha en snarlig tilbakemelding om overnattingsbehov innen 01. februar. Ta kontakt med lagleder i din krets.

Tilbakemelding

Vi er avhengig av rask og forpliktende tilbakemelding vedr overnattingsbehov da det er få rom til disposisjon der vi ønsker å overnatte. Send en epost til kay@mathuset.no (Vestfold/Telemark) eller  vlohne@hotmail.com (Buskerud) så raskt som råd og aller senest innen 01. februar med følgende opplysninger:

Vi trenger å vite:

• Hvor mange dere er
  • Navn på deg og dine (spesifiser hvem som er deltaker) med kontaktinformasjon (mobil/email)
  • Årsklasse for deltager
  • Ankomstdato

For spørsmål eller annet, kontakt Kay, lagleder Vestfold/Telemarks skikrets på epost over eller mobil 91187558 eller lagleder Buskerud, Pål Lohne tlf. 934 45 189 Epost vlohne@hotmail.com

Dette blir gøy, bli med! 😊

NIF-EPI02, 02