Foto: Kristin Sørensen

Buskerud godt representert i Kollenlekene og HL

Denne helgen har det vært avholdt Kollenlenkene (erstattet Solan Gundersen vinterleker) og HL for 15 og 16 åringer i hopp og kombinert i Midtstulia ved Holmenkollen. Buskerud stilte med totalt 12 utøvere i hopp og 5 utøvere i kombinert.

Kombinert

• I kombinert Kollenlekene tok Kristian Kaiser fra Gjerpenkollen en flott 3. plass i G13 k40.
  • Oda Opseth fra Holeværingen tok en flott 3. plass i J14 k40.
  • Theodor Hagen Lohne fra Vikersund IF stilte i G12 år k40 og tok en 6.plass.
  • I G 14 år K60 tok Haakon Kamlesh Heltzer Sørstad fra Gjerpenkollen en flott 2. plass bare 9.5 sek bak vinner Alvin Le fra Orkdal.
  •  I kombinert Hovedlandsrenn tok Henrik Kaiser fra Gjerpenkollen en flott 4 plass i G16 k60.

Hopp

•  lørdag var det konkurransedag i spesial hopp. Buskerud hadde utøvere i alle klasser som var høyt opp på resultatlistene.
  • I Kollenlekene G 12 år KL K40 fikk Theodor Hagen Lohne en flott 3. plass. I samme klasse fikk Emil Frågåt fra Gjerpenkollen en 9.plass. En flott innsats av våre debutanter.
  • I G13 år K40 tok Oliver Haugerud Moan fra Ringkollen skiklubb en flott 12.plass med Kristian Kaiser rett bak på en 13. plass
  • J 14 år KL K40 deltok Oda Opseth. Med hopp på 29,5 og 31 meter tok hun Buskeruds først gull denne helgen.
  • G14 år K 40 fikk Jonas Haffner Haugholt fra Gjerpenkollen en flott 4.plass.
  • G14 k 60 fikk Haakon Kamlesh Heltzer Sørstad nok en sølvmedalje med hopp på 63 og 59 meter. Guttorm Brugaard Lund fra Rollag og Veggli fikk en flott 8.plass.
  • I hovedlandsrennet deltok Stian August Sørensen fra KIF i 15 års klassen å tok en flott 6. plass. I 16 års klassen fikk Mats Strandbråten fra Gjerpenkollen en flott 4. plass, Henrik Kaiser fikk 9. plass. Noah E. Sandsæther fra Røykenhopp fikk en 16. plass.

På søndag var det klart for laghopp.

• Kollenlekene lag jenter fikk Oda Opseth på ett mix lag med Oslo en 2.plass.
  • I gutteklassen hadde vi 2 rene lag og 1 mix lag. Buskerud 1 med Theodor Hagen Lohne, Oliver Haugerud Moan og Haakon Kamlesh Heltzer Sørstad tok en flott 3. plass. Buskerud 2 med Emil Frågåt, Kristian Kaiser og Guttorm Brugaard Lund fikk en flott 7. plass. Jonas Haffner Haugholt deltok på mix lag med Nord Trøndelag.

• Hovedlandsrennet lag deltok Stian August Sørensen, Henrik Kaiser og Mats Strandbråten for Buskerud. De gjorde alle 3 en flott innsats og dro seieren hjem til Buskerud!
  • Noah E. Sandsether deltok på et mixlag sammen med Østfold og de gjorde en flott innsats.

Alt i alt en flott helg for våre hopp og kombinert utøvere i Buskerud, og det jobbes godt med våre utøvere i Flying Team Vikersund og Kollenhopp.

Hopp og kombinert komiteen i Buskerud vil gjerne gratulere alle med flotte resultater! Sammen er vi gode!

Alle resultater finner du her:

Kombinert: https://live.kjump.no/398

Hopp/Kombicross: https://live.kjump.no/397