Skikretstinget 2021 Buskerud Skikrets

Buskerud Skikrets gjennomførte sitt skikretsting 2. juni, denne gang digitalt grunnet smittevernregler. Steinar Berthelsen ble gjenvalgt som skikretsleder for kommende tingperiode 2021-2023.

Erik Bruun innledet med hilsen og presentasjon fra Skistyret/Norges Skiforbund og skikretsleder Steinar Berthelsen loset tinget effektivt gjennom som dirigent.

Grunnet digitalt kretsting, vil utmerkelser bli utdelt på grenkomiteenes høstmøter. Buskerud Skikrets har hele 5 verdensmestre å hedre etter 20/21-sesongen; Daniel-Andre Tande, Pål Golberg, Helene Marie Fossesholm, Martin Kirkeberg Mørk og Margrethe Bergane.

Koronapandemien og nedstenginger har gitt oss store utfordringer og skikretsen ser fram til å komme i gang med samlinger, aktivitet og renn igjen. Fokus i kommende tingperiode vil være rekruttering og klubbutvikling i nært samspill med klubbene og håpet er å få på plass skiklubbutviklerstillinger, et  samarbeid mellom skikretsene og Skiforbundet.

Valg: Skikretsstyret for kommende tingperiode:

• Leder: Steinar Berthelsen, Rollag & Veggli IL, gjenvalg
  • Nestleder: Styret gis fullmakt til å oppnevne nestleder blant de 4 styremedlemmene
  • Medlemmer:
  • Sigvat Morken, Gol IL, gjenvalg
  • Tom Erland Borgersen, Hokksund IL, gjenvalg
  • Carita Skjønberg Holth, IF Birkebeineren, gjenvalg (for ett år)
  • Nina Jeanette Tollehaug, Eiker Skiklubb , ny
  • Grenkomiteledere:
  • Alpint: Jørund Li , Ål IL, gjenvalg
  • Freestyle: Espen Andreassen, Kongsberg Freestyleklubb, gjenvalg
  • Hopp/komb.: Magne Kleven, Kongsberg IF, gjenvalg
  • Langrenn: Gabriel Johannessen, Gol IL, gjenvalg
  • Varamedlemmer:
  • Nils Olav Sætheren, Ringkollen Skiklubb, gjenvalg
  • Øistein Thoresen, Kongsberg IF, gjenvalg

Styret gis fullmakt til å oppnevne nestledere og medlemmer i grenkomiteene etter  innstilling fra valgkomiteen/tinget (se tingprotokoll under).

NIF-EPI03, 03