Info NM jr langrenn Nes + NM/NC senior

Her finner du info om skikretsens opplegg ifm NM junior Nes, for kvinner 26. - 28. februar og for menn 5. - 7. mars 2021, Oslofjordcup for junior samt NM/NC senior.

INFORMASJON OM NM FOR JUNIORER, NES, AKERSHUS

• KVINNER 26. - 28. FEBRUAR 2021
  • MENN   5. - 7. MARS 2021

Langrennskomiteen vil informere litt om opplegget for deltakelse i sesongens jr. NM i langrenn på Nes skianlegg, Akershus. Oppdatert informasjon fra Norges Skiforbund og arrangør på Nes vil dere etter hvert finne her:

https://www.skiforbundet.no/nmjr2021/nm-jr-kvinner/  (kvinner)

https://www.skiforbundet.no/nmjr2021/nm-jr-menn/ (menn)

OPPLEGG OVERNATTING

Buskerud Skikrets har bestemt at vi ikke kommer til å organisere/bestille overnatting for klubber og/eller utøvere. Vi har på høstmøtet orientert om dette. Enkelte klubber har dessuten fått tilsvar om dette i de tilfelle vi er blitt forespurt.

Bakgrunn for vedtaket skyldes selvsagt Covid-19 pandemien. Som andre skikretser på Østlandet velger skikretsen ikke å organisere felles overnatting. Det er gitt anmodninger om at flest mulig velger å pendle mellom hjemsted og konkurransested, dersom dette er mulig. Skikretser fra resten av landet har for lang forspenningstid til Nes og må derfor organisere overnatting.

Dersom klubber, utøvere og andre ønsker overnatting, ber vi om at dere selv løser dette. Regner med at noen velger å bo på hotell i Gardermoen-området. Reiseavstand til arenaen er da ca 24 km og kjøretid til skiarenaen ca 25 min. Pr dato er hotellrom på Gardermoen kjøpers marked og prisene derfor lavere enn normalt. Husk at dere tar nødvendige forbehold ved bestilling og at eventuelle avlysninger ikke påfører utgifter- Viktig at eventuelle egne forsikringer ved avlysning, og dermed avbestilling, er i orden..

Alternativer til å bo hjemme eller på hotell kan være leie av hytte, overnatting hos venner/familie. Løsninger finner dere helt sikkert.

SKIKRETSENS SMØRETILBUD FOR UTØVENDE DELTAKERE.

Det nærmer seg NM jr på NES og vi ønsker derfor å få inn bindende påmelding til Buskerud sitt smøreopplegg.
Smøreteamet til Buskerud Skikrets består av Gjermund Rønning, Arne Sand og Anders Embergsrud. I tillegg har vi samarbeid med NTG Geilo på test og smøring.
Det blir samme opplegg begge helger, 26. - 28. feb for kvinner og 5. - 7. mars for menn.

Har dere spørsmål kan dere kontakte Gjermund Rønning på 958 64 670 eller gjermund.ronning@midtkraft.no

Bindende påmelding innen 12. februar.

LINK TIL INFO OSLOFJORDCUP JUNIOR 2021

LINK TIL INFO NM SENIOR TRONDHEIM

Norges Skiforbund har fastsatt at Team Elon, Buskerud, Hedmark og Oppland Skikretser skal ha felles smøreopplegg både under under NC-rennet for seniorer på Lygna 8.-10.januar og NM senior Trondheim 16.-19. januar. Eneste alternative opplegg for løpere utenfor landslagene vil være å benytte tilbudet fra smøringsleverandører tilknyttet skipoolen for Norges Skiforbund. Vi ber løpere som skal benytte skikretsenes tilbud melde inn dette til Gabriel J, mobil 91 666 999 eller pr e-post gabrieljohannessen@hotmail.com snarest og senest innen 5. januar 2021.

nif-epi04, 04