Eirik Sverdrup Augdal og Andreas Kirkeng er uttatt til Region Innlandet

Augdal og Kirkeng på Regionlag Innlandet

Styringsgruppa i Region Innlandet har tatt ut laget for sesongen 2020/21. Vi gratulerer Eirik Sverdrup Augdal fra Ringkollen og Andreas Kirkeng fra ROS med plass på laget.

Regionlaget langrenn Innlandet, som til nå er bedre kjent som Team Veidekke, rekrutterer løpere fra skikretsene i Buskerud, Hedmark og Oppland. Samarbeidet med Veidekke er nå avsluttet, og det er skikretsene, Skiforbundet og Langrennssportens Venner som finansierer satsingen, de 3 skikretsene eier teamet. Men det jobber fortsatt med å få en ny hovedsponsor på plass.

Etter en god sesong sender Regionlag Innlandet to utøvere til Norges Skiforbunds landslag (Håvard Solås Taugbøl og Martin Løwstrøm Nyenget, begge Lillehammer Skiklub). Nå vil de på nytt sørge for å ha et ungt og offensivt lag som kan utfordre landslagene. Laget for sesongen 2020-21 består av 10 løpere, to av disse går for klubber i Buskerud.

Teamet har hatt stor suksess med sitt fokus på gode, daglige treninger på Lillehammer og er glade for at de fortsetter med en trener med bred erfaring som utøver på høyt nivå.

Her er uttaket for sesongen 2020-21:

Kvinner:
Tuva Bakkemo, Gjøvik Skiklubb
Johanne Hauge Harviken, Strandbygda IL
Magni Smedås, Lillehammer Skiklub

Menn:
Petter Stakston, Søre Ål IL
Joachim Aurland, Kjellmyra IL
Vebjørn Hegdal, Søre Ål IL
Eirik Sverdrup Augdal, Ringkollen Skiklubb
Andreas Kirkeng, IL ROS
Kristoffer Kvarstad, Hamar Skiklubb

Trener: Marthe Kristoffersen

Spørsmål kan rettes til trener Marthe Kristoffersen (467 86 614) eller styreleder Torbjørn Broks Pettersen (911 56 471).