Buskerud Skikrets

Buskerud Skikrets består av 93 klubber og ca 13 000 medlemmer og organiserer skiaktiviteten innen langrenn, alpint, hopp, kombinert, freestyle og telemark. Skikretsen administreres fra skikretskontoret på Idrettens Hus i Drammen, tlf. 32 01 61 41/419 26379, buskerud@skiforbundet.no

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 24.01.2018 Til 24.01.2018 Arr. navn Norwegian Masters GS Aron Arrangør Aron Skiklubb Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 27.01.2018 Til 28.01.2018 Arr. navn FIS SL Arrangør Kongsberg IF Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 27.01.2018 Til 27.01.2018 Arr. navn NOR Freeski Cup Big-Air Drammen Arrangør Aron Skiklubb Gren Freeski Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 27.01.2018 Til 27.01.2018 Arr. navn Årbogenrrennet - KM klassisk Buskerud Arrangør Birkebeineren, IF Gren Langrenn Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 27.01.2018 Til 27.01.2018 Arr. navn Extra Rennet Arrangør Kongsberg IF Gren Hopp Krets Buskerud Skikrets Live

Klart for kretsmesterskap i langrenn

Helgen 27. - 28. januar er det klart for kretsmesterskapene i langrenn med klassisk i regi av Birkebeineren på Konnerud på lørdag og friteknikk i regi av Skrim på søndag.

SpareBank1-cup

SpareBank1-cup langrenn i Buskerud Skikrets fortsetter med Skrimrennet/KM friteknikk søndag 28. januar.

VM-GULL x 2 til Tande!

Buskerud Skikrets GRATULERER Daniel Andrè Tande fra Kongsberg IF og Flying Team Vikersund med to gull i helgens skiflyvnings-VM i Oberstdorf.

Augdal uttatt til U-23 VM

Buskerud Skikrets gratulerer Ringkollens Eirik Sverdrup Augdal med uttaket til U-23 VM langrenn og ønsker lykke til.

Mini RAW AIR i Vikersund Hoppsenter 18. mars

Vi gjentar suksessen med Mini Raw Air også i 2018! Samtidig som det er finalehelgen for hoppturneringen RAW AIR i Vikersund, arrangeres Mini Raw Air under den store familiedagen på søndag.

Seier til Augdal i Skandinavisk cup i Piteå

Gratulerer til Eirik Sverdrup Augdal fra Ringkollen med seier på 15 km fri i Skandinavisk Cup i Piteå, meget sterkt! Imponerende løp også på søndagens 30 km klassisk fellesstart med 5. plass til Eirik.

Regler ved smøring av ski

På Vårmøtet til langrenn 2017 ble det vedtatt regler for opphold og bruk av smørefasiliteter ved NSF arrangement.

NC junior Beitostølen

5.- 7. jan. åpnet juniorene sin Norgescup langrenn på Beitostølen. Gratulerer til Helene Marie Fossesholm og Andreas Kirkeng med hver sin NC-seier i fredagens klassiske renn. Lørdag ble det seier i sprint til Fossesholm og Kristine S. Skistad og søndag ny seier til Fossesholm. Gratulerer til en rekke Buskerudløpere med flotte resultater.

Nytt basisanlegg ski på Konnerud

Nytt basisanlegg for utvikling av skiferdighet og skileik er bygget på Konnerud. Her kan barn, unge og voksne trene tekniske ferdigheter på ski.

Vis alle nyheter
nif-epi04, 04