Buskerud Skikrets

Buskerud Skikrets består av 93 klubber og ca 13 000 medlemmer og organiserer skiaktiviteten innen langrenn, alpint, hopp, kombinert, freestyle og telemark. Skikretsen administreres fra skikretskontoret på Idrettens Hus i Drammen, tlf. 32 01 61 41/419 26379, buskerud@skiforbundet.no

Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 21.04.2018 Til 21.04.2018 Arr. navn Skarverennet Arrangør Geilo IL Gren Turrenn Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 21.04.2018 Til 22.04.2018 Arr. navn FIS Donald Hemsedal SL Arrangør Hemsedal IL Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 23.04.2018 Til 25.04.2018 Arr. navn FIS Hemsedal SG Arrangør Hemsedal IL Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 29.04.2018 Til 29.04.2018 Arr. navn Sonerenn Geilo Arrangør Geilo IL Gren Alpint Krets Buskerud Skikrets Live
Fra 01.05.2018 Til 01.05.2018 Arr. navn Jeanette tester arrangement Arrangør Testklubb IR Gren Langrenn Krets Buskerud Skikrets Live

Hovedlandsrennet alpint Hemsedal

Et flott Hovedlandsrenn alpint for U15 og U16 ble arrangerert i Hemsedal 10.- 15. april og Buskerudløperne oppnådde mange fine resultater. Buskerud vant Teameventet og ble tredje beste krets i HL.

Telenorlekene alpint Oppdal

5. - 8. april ble Telenorlekene (landsfinale alpint) for klassene U13 og U14 arrangert på Oppdal med mange fine Buskerudresultater.

Jubileumspokalen 2018

Buskerud Skikrets oppfordrer klubbene til å komme med innspill til kandidater til Jubileumspokalen 2018. Kriteriene finner dere her.

Klart for Skarverennet

Lørdag 21. april er det klart for vårens vakreste eventyr - Skarverennet, med en rekke toppløpere på startstreken i tillegg til tusener av spreke turløpere og mosjonister.

6 Buskerudløpere på alpinlandslagene

Hele 6 Buskerudutøvere er tatt ut på World Cup/Europacuplagene alpint for neste sesong. Skikretsen gratulerer med uttaket og ønsker våre utøvere lykke til med forberedelsene til ny sesong.

Vårmøter Buskerud Skikrets

Det blir vårmøte for langrennsklubbene i Buskerud 4. juni på Sole/Noresund. Hopp/kombinert vil også kjøre vårmøte i begynnelsen av juni. Alpint ikke avklart ennå.

Skisamling Skjolden/Sognefjellet 20.–24. juni

Sognefjellet melder som vanlig om flotte skiforhold! Langrennskomiteen i Buskerud Skikrets har derfor også dette året valgt å legge første samling til Skjolden/Sognefjellet som forberedelse til en ny sesong.

Skiforbundets Utviklingsmodell (SUM)

Les mer om hvordan din klubb kan jobbe mer aktivt for å beholde skiutøverne gjennom hele barne- og ungdomsperioden. Skiforbundets Utviklingsmodell (SUM) har fokus på et langsiktig utviklingsperspektiv, og skal være skiidrettens røde tråd i alt arbeid fremover.

Langrennscross gjennomført i Bevernrennet

Søndag 18. mars arrangerte IL Bevern LANGRENNSCROSS på Stevningsmogen. Dette er arrangement i tråd med Skiforbundets nye utviklingsmodell. Vi håper flere vil prøve ut denne rennformen, her er film og erfaringer fra Bevern.

SpareBank1-cup

SpareBank1-cup langrenn i Buskerud Skikrets ble avsluttet med en flott skihelg med Geilo Skifestival lørdag 24. - 25. mars.

Utøverne i sentrum i Skrim

IL Skrim setter utøverne i sentrum og er et godt eksempel i Skiforbundets nye utviklingsmodell. Se artikkel samt film fra treningskveld på Heistadmoen.

Breddesamling freeski Uvdal

Første helgen i mars var det breddesamling freeski i regi av Buskerud skikrets og jenterekrutteringsprosjektet Hidden Skills.

Strålende Buskerudresultater i jr-NM, 7 gull

Hele 7 gull av 14 mulige til Buskerudløperne i jr-NM langrenn på Steinkjer. Utrolig sterk innsats, gratulerer til våre løpere. Søndag ble det gull i jentestafetten og bronse til gutta!

Hovedlandsrennet nordiske grener

Buskerudutøverne oppnådde fine resultater i Hovedlandsrennet på Lygna/Raufoss. Gull i jentestafetten og gull til Emma Kirkeberg Mørk, skikretsen gratulerer.

Virtuelt hopprenn "live" på Youtube

Har du lyst til å delta i et virtuelt hopprenn som sendes live på Youtube? PÅmeldingsfristen er utvidet til 28. februar. Landslagsluer til alle i premie.

God Buskerudinnsats i Pokal Loka

Tre Buskerudløpere var blant Norges representanter i de internasjonale barnerennene i alpint i Pokal Loka i Slovenia 10. - 11. februar.

OL-gull til Tande

GRATULERER til Daniel-Andrè Tande og Kongsberg IF med OL-gull for Norge i laghopp. Fantastisk prestasjon!

NC/NM junior sprint i Holmenkollen

16. - 18. feb. var det Norgescup langrenn for junior i Holmenkollen med innlagt NM junior sprint. Tre seire til Helene Marie Fossesholm og ellers en rekke flotte Buskerudresultater.

NC senior/U23 mesterskap Åsen

9.-11. februar var det Norgescuprenn for senior samt U23-mesterskap på Åsen ved Nannestad. Emilie Fleten fra Gol og Per Kristian Nygård gikk gode løp med 5. og 4. plasser i henholdsvis klassisk og fri.

NM jr/NC hopp

10.-11. februar var det NM junior og NC hopp i Lysgårdsbakkene på Lillehammer.

Sølv til Kristine i junior-VM sprint

Gratulerer til Kristine Stavås Skistad fra Konnerud med sølv på sprinten i junior-VM! Fin innsats av Kristine også på 5 km klassisk med 5. plass og beste norske.

Mini RAW AIR i Vikersund Hoppsenter 18. mars

Vi gjentar suksessen med Mini Raw Air også i 2018! Samtidig som det er finalehelgen for hoppturneringen RAW AIR i Vikersund, arrangeres Mini Raw Air under den store familiedagen på søndag.

Klart for KM sprint langrenn og SG/SSL alpint

Helgen 3. - 4. februar er det klart for flere spennende KM; lørdag KM sprint langrenn i Beiarennet på Nesbyen. Ål arrangerer KM alpint med Super-G på lørdag og storslalåm på søndag.

Gull til Fossesholm i Nordisk juniorlandskamp

Vi gratulerer Helene Marie Fossesholm (Eiker) med seier på 5 km klassisk og Andreas Kirkeng (ROS) med en sterk 6. plass på 10 km klassisk i Nordisk juniorlandskamp langrenn Vuokatti, Finland 26.-28. januar 2018. Meget bra av våre! Også gull til Helene Marie og Andreas i stafettene søndag!

Flotte KM langrenn klassisk og friteknikk

27. januar ble KM klassisk i regi av Birkebeineren arrangert på Konnerud. Søndag sto friteknikk i regi av Skrim for tur på Heistadmoen. Flotte arrangement under supre forhold!

VM-GULL x 2 til Tande!

Buskerud Skikrets GRATULERER Daniel Andrè Tande fra Kongsberg IF og Flying Team Vikersund med to gull i helgens skiflyvnings-VM i Oberstdorf.

Augdal uttatt til U-23 VM

Buskerud Skikrets gratulerer Ringkollens Eirik Sverdrup Augdal med uttaket til U-23 VM langrenn og ønsker lykke til.

Seier til Augdal i Skandinavisk cup i Piteå

Gratulerer til Eirik Sverdrup Augdal fra Ringkollen med seier på 15 km fri i Skandinavisk Cup i Piteå, meget sterkt! Imponerende løp også på søndagens 30 km klassisk fellesstart med 5. plass til Eirik.

Regler ved smøring av ski

På Vårmøtet til langrenn 2017 ble det vedtatt regler for opphold og bruk av smørefasiliteter ved NSF arrangement.

NC junior Beitostølen

5.- 7. jan. åpnet juniorene sin Norgescup langrenn på Beitostølen. Gratulerer til Helene Marie Fossesholm og Andreas Kirkeng med hver sin NC-seier i fredagens klassiske renn. Lørdag ble det seier i sprint til Fossesholm og Kristine S. Skistad og søndag ny seier til Fossesholm. Gratulerer til en rekke Buskerudløpere med flotte resultater.

Nytt basisanlegg ski på Konnerud

Nytt basisanlegg for utvikling av skiferdighet og skileik er bygget på Konnerud. Her kan barn, unge og voksne trene tekniske ferdigheter på ski.

Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01