Rapport storsamling Tux 2022

Rapport storsamling 2022

Hintertux 2022 samlingen er gjennomført, og igjen må det kunne sies at det var en kjempe tur. Gode snøforhold, stort sett bra vær, god service på hotellet, flinke trenere og blide foreldre er en god oppskrift, men 50 smilende, motiverte løpere som ønsker å utvikle skikjøringen sin må være hovedingrediensen. Været leverte bra i 4 av 6 dager, med litt tåke og dårlig sikt første og siste dag, det kan vi leve med. Snøforholdene var gode, og vi kjørte på vintersnø. Noe som er vanlig på disse høyder i starten av oktober. Dessverre fikk vi to skader, 1 benbrudd og 1 kutt i låret. Krysser fingrene for at Aron og Marius er raskt tilbake på ski.

Full rapport over

Helge.

Fra tidligere:

93 deltakere - løpere, foreldre og trenere, er påmeldt til årets alpinsamling i Hintertux. Opplegget blir likt som tidligere og har vi flaks som ifjor, så detter det ned en halmeter med snø uken før vi ankommer :-) Alle klubbene skal ha mottatt info. om betaling m.m. i to avdrag med frist i august.

Fra tidligere:

Noen kaller det høstens vakreste eventyr - men åkkesom det blir ny tur til Hintertux høsten 2022. Og denne gang, forhåpentligvis uten restriksjoner og full buss og en stor delegasjon av utøvere og foreldre/ledere.

Invitasjon Hintertux 2022

Invitasjon til samling i Hintertux høstferien 2022 8-14.10 Hotel Berghof og familen Dengg ønsker nok en gang Agder og Rogaland Skikrets med venner velkommen til en fantastisk høstuke i Hintertux. Sjekk https://www.berghof.at/

I henhold til samlingsplan og i tradisjon tro inviteres det til samling i Hintertux uke 41, dvs. fra lør.8/10-fre14/10 Det legges opp til 6 dager trening fra søndag 9/10-Fredag 14/10. Buss Kretsen setter som vanlig opp busstransport t/r Hintertux. Avreise fra Bryne fredag 7/10 (ca.11.00) og ankomst lørdag 15/10 Bussen er den enkleste og rimeligste måten å komme seg til Hintertux. Etter å ha levert bagasjen og funnet deg et sete er det bare å legge hode tilbake og slappe av til du står rett utenfor døren på Berghof. Roger og Jarle sørger med stødig hånd for at alt går rolig og trygt for seg. På overfarten Kristiansand-Hirtshals og motsatt er den legendariske buffeten på resturanten Catch Me If You Can tilgjengelig for alle på bussen. Det er mulig å gå på bussen mellom Bryne og Kristiansand, dette avtales før avreise.

Forsikring: Alle som har fylt 13 år skal ha betalt NSF sin startlisens. Hver enkelt klubb er ansvarlig for å kontrollere dette. Ved eventuelt besøk hos lege er det også hensiktsmessig at man har med Europeisk helsetrygdekort». Dette bestilles på helsenorge.no Alle må ha kontroll på egen reiseforsikring. Oppsett av rom-lister: Etter påmeldingsfristens utløp vil arrangør sette opp romlister. Det forutsettes at det ikke gjøres endringer på romlistene under oppholdet i Hintertux da dette kan innebære en høyere kostnad enn budsjettert. De som i påmeldingen anfører at de ønsker enkeltrom, vil måtte påregne en høyere pris på turen til. Arrangøren vil forbeholde enkeltrommene vi disponerer til bussjåfører, trenere og lagledere. Regler under oppholdet: Arrangør understreker at det er alkoholforbud for aktive og ungdom under 18 år på turen. Ved brudd på dette eller hotellets regler vil de dette gjelder enten sendes hjem eller bedt om å skifte hotell. Kostnader knyttet til dette må dekkes i sin helhet av den dette gjelder. Klubbvis påmelding: Det understrekes at det praktiseres klubbvis påmelding til samlingen. Påmelding sendes på eget påmeldingsskjema til denhelgeandersen@gmail.com Frist for påmelding er tirsdag 31.05.2022.

Kostnad og betalingsinformasjon

Med sportslig Hilsen Helge Andersen