Foto: Sandnes alpint facebookside

Rapport førjulssamling Geilo, samt delvis samling på Gausta

Når den oppsatte samlingen på Haukeli måtte avlyses, ble gode råd dyre. Alternativet ble Geilo i dagene før førjulsrennene samt en alternativ klubbsamarbeidssamling på Gausta

Rapport førjulssamling Geilo 12-16 desember alternativ samling Gausta

Rapport førjulsamling Geilo 12-16 desember

Organisering:

Da Haukelisamlingen måtte avlyses ønsket kretsen å gi et tilbud inn mot førjulscupen på Geilo, og det ble derfor booket inn 5 dager trening der, samt booking av overnatting i Havsdalsgrenda. Her bodde vi med selvhushold i fine leiligheter. I anlegget var det treningsrom, basseng og gode preppemuligheter. Da de ikke hadde kapasitet fikk vi ikke satt opp dette på samme datoene som Haukelisamlingen, men i uka etterpå, noe som innebar flere ukedager og viste seg å være noe problematisk for flere. Vi ble likevel en fin gruppe med totalt 21 løpere. Mandag til torsdag fikk vi trent i konkurransetrassen Asleløypa, hvor vi fikk kjørt 2 dager storslalom, 1 økt Super-g og 2 dager slalom. Fredagen på formiddagen hadde vi en økt slalom i Havsdalen, hvor vi også hadde 3 frikjøringsøkter tirsdag, onsdag og torsdag.

Rapport alternativ samling Gausta 8-11 desember

Da Haukeli Skisenter måtte utsette oppstart og dermed ikke kunne få klart anlegget til den planlagte kretssamlingen 8.-11. desember, ble det lagt ned et betydelig arbeid for å finne løsninger slik at flest mulig fikk anledning til å komme seg ut på ski. Kresten og AK skal ha ros for å hive seg rundt å tilby samling på Geilo fra 12. desember og inn mot førjulscupen. I Sandnes oppdaget vi dessverre at endring av datoene ville medføre et betydelig frafall fra vår klubb. I det litt kreative hjørnet fikk vi stablet på beina et opplegg med trening tilsvarende datoer som på Haukeli, men da i Gausta Skisenter. Det ble avtalt treningstider og lagt grove trekk for dagsplan samt avtalt rabatter for heiskort. Forutsetningen var at hver klubb selv måtte stå ansvarlig for egen overnatting og bestilling av egne heiskort. Sett i etterkant tar vi kritikk for å ikke ha innlemmet AK og kretstrener tidligere i prosessen i forhold til planleggingen. Noe som kan ha medført at dette kanskje ble oppfattet som et lukket arrangement for Sandnes i starten. Avgjørelser og planlegging ble gjort meget fort og impulsivt. Så snart vi hadde oversikt og noe å tilby prøvde vi å få ut informasjon til de andre klubbene. Takker Helge for å informere i epost. Samlingen ble gjennomført med deltagelse fra Plogen Skiklubb, Arendal Slalåmklubb, Jæren Alpinklubb, Sandnes IL Alpint og Skiforeningen. Noen lokale fra Rjukan var også innom. Totalt var vi på det meste 40 utøvere på treningene.

nif-epi04, 04