Om Vind IL

Velkommen til renn på Vind!

Vind IL er i dag ett av Innlandets største idrettslag med ca. 1800 medlemmer, og vi fortsetter å vokse etter etableringen tilbake i 1932. Vi satser bevisst på bredde og kvalitet, at alle skal være velkomne og føle seg inkludert i et godt, sosialt miljø.

Klubben eier et flott anlegg med kunstgressbane (bygget i 2022) og flerbrukshallen GOBB arena på 7.800 kvm. Utendørs finner du i tillegg to naturkunstgressbaner, flotte turstier og langrennsløyper av internasjonal standard. Klubbhuset "Vindhytta" benyttes både til treninger, møter og utleie, så vel som administrasjonsbygg for de 5 ansatte. GOBB arena huser fotballhall med kunstgress, flerbrukshall, eget treningssenter, danse/basis-sal, treningsrom for e-sport, buldrevegg, flere møterom, garderober, to kjøkken og kiosk.

Vind IL tilbyr aktivitet innen langrenn, fotball (fra 6-års fotball til OldBoys/OldGirls), all-idrett, amerikansk fotball, cheerdance, basketball, e-sport, bordtennis, tilrettelagt fotball (Stjernelag og Powerfotball), innebandy, sykkel, truger og mosjon. Ca. 160 barn deltar på FFO/IFO/fotball-akademi, og i den andre delen av alders-skalaen finner du ca. 30 spreke pensjonister som bidrar med frivillig-arbeid i form av "ressursgruppa" vår. På Vind gis både medlemmer og andre mulighet for arrangements-muligheter og leie av lokaler, haller, baner og løyper.

Nettverksbygging og B2B er viktig i forhold til våre sponsorer og i vårt markedsarbeid.

Vår visjon: Topp kvalitet - Ren idrettsglede!
Våre normer og verdigrunnlag: Begeistre - Rause - Redelige
Vår foreningsidè: Gjennom frivillig innsats skal Vind IL skape en trygg og inkluderende samlingsplass for alle, med organisasjon og anlegg av topp kvalitet

Flest mulig - Lengst mulig - Best mulig!

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til oss på Vind, og håper du får en god opplevelse - enten som utøver, publikum eller støtteapparat!