Fra venstre: Jeroen Kampschreur, Rene De Silvestro og Jesper Saltvik Pedersen

God kjøring i Wildschönau

Denne uken blir det kjørt World Cup i Wildschönau i Østerrike. Der har Jesper Saltvik Pedersen fra Plogen Skiklubb tatt flere pallplasser og Magnus Valø Balchen kjørte utrolig godt i Østerrike.

Tredjeplass i World Cup
Jesper Saltvik Pedersen tok med seg tredjeplassen fra dagens World Cup i Østerrike. Det ble kjørt slalåm i onsdagens renn i Wildschönau.

Saltvik Pedersen var til slutt 1,81 bak Rene de Silvestro som vant rennet. Nederlenderen Jeroen Kampschreur kjørte godt i 2.omgang og tok annenplassen foran Jesper. Etter 1.omgang lå Karmøy-utøveren på en annenplass 0,47 bak De Silvestro som ledet også etter 1.omgang. Magnus Valø Balchen lå på sjetteplass 2,14 bak etter 1.omgang, men kjørte dessverre ut i 2.omgang og fullførte ikke løpet. Allikevel ble det en god opplevelse for Valø Balchen som viser at han har nivået for å kjempe i toppen.

Slalåm tirsdag
Saltvik Pedersen lå på fjerdeplass etter 1. omgang 1.99 bak lederen. Karmøy-utøveren kjørte godt i 2.omgang og kjørte inn til annenplass 2.97 bak De Silvestro. Chileren Nicolas Hudson tok tredjeplassen i dagens slalåmrenn i Østerrike.

Magnus Valø Balchen kjørte godt i 1. omgang og lå på tredjeplass 1.90 bak italieneren etter 1.omgang. I 2.omgang kjørte Ready-alpinisten dessverre ut. Han viser nok en gang at dersom han setter sammen to gode omganger er Magnus virkelig med å kjempe om de øverste plasseringene i World Cup.

- Deilig å være tilbake på pallen i slalåm i dag. Det var kjedelig med Magnus som dessverre kjørte ut i 2.omgang, men vi nærmer oss dobbelt norsk på pallen. Vi er klare for ny slalåm i morgen, sier Jesper Saltvik Pedersen.

Både storslalåm torsdag og lørdag ble dessverre avlyst for de norske gutta som var klare for å kjøre nye gode renn.

Neste World Cup for gutta er i Kransjka Gora i midten av mars.