Maria Tviberg (NTB)

Tviberg reiser hjem

Maria Tviberg reiser hjem fra USA etter skaden hun pådro seg i venstre kne i lørdagens storslalåmrenn i Killington, og Bergensalpinisten fra Geilo IL må holde seg utenfor løypa resten av sesongen 2023-2024.

- Det er en alvorlig kneskade Maria har pådratt seg, men en endelig konklusjon på omfanget av skaden vil vi først vite etter undersøkelser av teamet her hjemme i Norge, sier Sportssjef Claus Johan Ryste

- Det er selvfølgelig kjipt å pådra seg nok en kneskade, men jeg er ved godt mot. Nå setter jeg kursen hjemover for å gjøre en grundigere undersøkelse i samarbeid med det medisinske helseteamet til Norges Skiforbund og Olympiatoppen, sier Tviberg

Tekst etter lørdagens renn
Maria Tviberg (29) fra Geilo IL er på vei til det lokale sykehuset i Killington i USA for sjekk etter et uhell i dagens verdenscuprenn i storslalåm.
Tviberg hektet i 1. omgang og ble liggende i traseen. Bergenseren fra Geilo IL holdt seg til det venstre kneet.

– Skadeomfanget er foreløpig ikke klart. Endelig diagnose vil ta noe tid, opplyser sportssjef i alpint i Norges Skiforbund, Claus Johan Ryste.