Michael Rottensteiner (NTB)

Tilbake som landslagstrener

Østerrikske Michael Rottensteiner (34) er tilbake som landslagstrener for alpinlandslagene.

34-åringen gikk egentlig over i en ny rolle som landslagssjef for herrelagene tidligere i år, men valgte å hoppe av på grunn av personlige grunner. Nå er han tilbake i en mer fleksibel trenerrolle for herrelagene.

– Vi er veldig glade for at «Sutti» er tilbake hos oss. World cup herrelaget ledes i dag av Peter Anderson hovedtrener fartslaget, og Ola Masdal som er hovedtrener for teknikklaget. Den strukturen beholder vi, og Sutti vil gå inn som landslagstrener på WC-herrelaget vårt. Med sin erfaring og kompetanse vil han forsterke et allerede slagkraftig team. Vi vil nå få muligheten til å være mer fleksibel med tanke på opplegget vårt på tvers av laget og disipliner gjennom hele sesongen, sier Sportssjef Claus Johan Ryste.

Rottensteiner har vært World Cup-trener de sju siste årene for alpinlandslaget. Han har lagt bak seg fire år med teknikklaget og tre år med kombilaget. Østerrikeren er blitt en merittert trener internasjonalt.

– Det har vært noen herlige år, og vi har hatt mange fine resultater. Jeg er så glad for å være tilbake, og kunne bidra inn i teamet igjen. Det norske landslagssystemet er fantastisk. Bare se hvilket herrelag vi har fått opp siste årene, og dette viser at modellen vår fungerer, sier Rottensteiner.