Telenorkarusellen har sørget for skiglede over hele landet gjennom 17 år.

Telenor og alpinlandslagene fortsetter sitt unike partnerskap

Telenor og Norges Skiforbund alpint forlenger samarbeidet og er enige om en ny avtale med varighet til og med 2026.

Telenor har vært sponsor for alpinlandslagene siden 2005. Den nye avtalen er en av de største i norsk idrett. Avtalen bidrar i stor grad til at norske alpinister får den oppfølgingen som er nødvendig for å kjempe i verdenstoppen, samtidig som den gjør at også de nest beste får et bra tilbud og at barn over hele landet får drive med skiaktiviteter.

– Det langvarige samarbeidet med Telenor har bidratt sterkt til at norsk alpint har den posisjonen vi ser i dag både i bredde og topp. Målsetningen på toppnivå er å ha utøvere som presterer i alle grener og begge kjønn. Den bredden vi nå har som leverer toppresultater med profiler som leverer på både kvinner, herrer og para er nesten unik i historisk sammenheng, sier sportssjef Claus Johan Ryste.

I tillegg til å være hovedsponsor for norsk alpint, har den velkjente Telenorkarusellen sørget for skiglede over hele landet i 17 år. Over 1 million barn har deltatt på disse arrangementene.  Telenorkarusellen er et tilbud for de yngste barna for å gi dem en introduksjon til skiidretten som vil være et stort satsingsområde i årene som kommer.

Telenors digitale prosjekt «Bruk hue» er også en del av den nye avtalen. Dette er et verktøy for alle som ønsker å forebygge nettmobbing og utenforskap på barnas fritidsarenaer.

– Dette er mer aktuelt enn noen gang og blir et viktig hjelpemiddel for klubber, voksne og barn. Vi ser frem til å være med å bidra i Telenor sin satsing for at digital flater brukes på en fornuftig måte, sier sportssjef Claus Johan Ryste

Administrerende direktør Petter-Børre Furberg i Telenor Norge er svært glad for avtalen om fire nye års samarbeid med Norges Skiforbund, og at «Bruk Hue» er en sentral del av avtalen.

– Det er viktig at organisasjoner og foreninger passer på at barn og unge opplever frivilligheten som et godt sted å være. Mobbing og utestenging kan skje og skjer også på disse arenaene, derfor er det så viktig at også fotballen tar dette på alvor og jobber bevisst for at alle skal føle seg inkludert. Bruk Hue er et konkret verktøy for de voksne innen frivilligheten, og som er utviklet sammen med barn og unge. Det tror jeg er kjempeviktig, for det er ikke alltid vi voksne er så flinke til å gjenkjenne hva mobbing og utestenging kan være, sier Furberg.

nif-epi04, 04