Ny kommersiell leder i alpint

Marius Risan (51) er ansatt som kommersiell leder i Norges Skiforbund Alpint. Han begynner i stillingen 1. september.

Alpints nye kommersielle leder har bred erfaring fra salg og marked gjennom 25 år. Han kommer fra stillingen som kommersiell direktør i Tradesolution AS. Fra tidligere har han erfaring fra markeds- og analyseselskapet Nielsen, samt Philips Lighting.

– Vi gleder oss til å få Marius på plass. Han har bred erfaring fra ulike bransjer innen salg, reklame og merkevare. Vi ser frem til at han kan bygge alpint videre som merkevare, sier sportssjef for alpint i Norges Skiforbund, Claus Johan Ryste.

Risan har et brennende engasjement for sporten, og ser frem til oppstart i høst.

– Alpint er blant de mest populære idrettene i Norge, og norske alpinister er blant de beste i verden. Den sportslige suksessen til alpinlandslagene i godt samarbeid med flere av Norges sterkeste merkevarer har vært fantastisk. Det er derfor utrolig spennende å kunne være med å bidra til å utvikle rammevilkårene for sporten og samarbeidspartnere. Økt synlighet mot ulike målgrupper og økt verdiskapende samarbeid med sterke merkevarer og partnere vil naturligvis være helt sentralt. Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på dette i et aktivt og resultatorientert arbeidsmiljø, forteller han.