Helly Hansen kler opp de norske alpinistene: - Kan gi oss et konkurransefortrinn

Alpinlandslagets samarbeid med Helly Hansen som ny klesleverandør er i gang.

Avtalen mellom Norges Skiforbund og Helly Hansen har en varighet på åtte år. Den gjør at Helly Hansen er alpinlandslagets offisielle partner og leverandør av bekledning og annet utstyr.

–  Helly Hansen har som et norsk brand gjennom kompetanse, kultur og historie skapt unike resultater. Målsettingene til selskapet er ambisiøse og samsvarer godt med de vi har i alpint, og begge parter har et bredt, globalt nedslagsfelt. Vi ser frem til at vi sammen kan jobbe som et team for å nå felles mål. Gjennom innovasjon og kompetanse tror vi at norske utøvere kommer til å få et ekstra konkurransefortrinn også på bekledning, sier sportssjef i alpint i Norges Skiforbund, Claus Johan Ryste.

Profesjonelle skikjørere over hele verden benytter seg av Helly Hansen sitt sortiment. Partnerskapet med alpinlandslaget er et naturlig strategisk valg. Som ledende varemerke for profesjonelle innen ski, har Helly Hansen fokus på å utvikle prestasjonsfremmende bekledning for å gi utøverne fordeler i trening og konkurranse.

– Vi er stolte over å starte samarbeidet med alpinlandslaget, og med å flytte grensene for sportslige prestasjoner i fremtiden. Ski er en del av Helly Hansens DNA, og dette partnerskapet er både et eksempel på vår entusiasme for skikjøring og vår tro på å investere langsiktig i skisporten.

- Når vi inngår samarbeid med et av verdens beste alpinlandslag, ønsker vi å skape innovative produkter og samtidig styrke vår globale tilstedeværelse innen ski, sier Global Ski Category Managing Director i Helly Hansen, Philip Tavell.

– Klær må tilpasses og utforming er viktig for å prestere på topp. Vi stoler veldig på de profesjonelle fagpersonene i Helly Hansen, og kommer samtidig med konkrete innspill på design når vi er med på produktutvikling. Vi tror at Helly Hansen også kan gi oss et konkurransefortrinn, og vi ser frem til å realisere samarbeidet, sier Ragnhild Mowinckel.

Hun og de andre landslagsalpinistene starter i disse dager oppkjøringen til den første sesongen med Helly Hansen som partner. Sesongen 2022/2023 starter offisielt til høsten.

Fakta:
Norges Skiforbund og Helly Hansen har inngått en avtale som startet 1. mai 2022, og med varighet på åtte år.

Helly Hansen ble etablert i 1877 og har siden den gang utviklet profesjonelle klær som hjelper folk å holde og føle seg i live. Gjennom innsikt og erfaring fra verdens tøffeste klimaer, har selskapet utviklet en lang rekke nyskapende produkter, inkludert det første myke vanntette materialet for mer enn 140 år siden.

Andre gjennombrudd inkluderer de første fleece-stoffene på 60-tallet, det første tekniske undertøyet/base layer på 70-tallet, utviklet med Lifa®  Stay Dry Technology, det prisvinnende og patenterte temperaturregulerende H2Flow™-systemet, og LIFA INFINITY PRO™–et banebrytende nytt materiale som gir topp vannavstøtende og pustende egenskaper, samtidig som det er skånsomt mot miljøet.

Helly Hansen er ledende innen tekniske klær til seiling og ski, i tillegg til premium arbeidstøy. Det pålitelige skitøyet benyttes av mer enn 55 000 profesjonelle, og kan finnes på olympiske utøvere, landslag og ved flere enn 200 skianlegg og fjellførervirksomheter over hele verden.

Helly Hansens yttertøy, undertøy/base layer, sportsklær og fottøy selges i mer enn 40 land og er svært verdsatt av friluftsliv-entusiaster og profesjonelle over hele verden. For å lære mer om Helly Hansens siste kolleksjoner, besøk www.hellyhansen.com.