Alpinlandslaget lanserer samarbeidsavtale med Nike

Norges Skiforbund Alpint og Nike har inngått en spennende samarbeidsavtale.

– Vi er svært stolte av denne samarbeidsavtalen, og ser frem til å forsyne de norske alpinistene med Nike innovasjon og design det kommende året, forteller Kelepha Sarr, Team & Federation Manager i Nike Norway.

Nike blir alpinistenes offisielle leverandør av treningssko. Verdens ledende skoprodusent av joggesko vil bidra med sin kompetanse på spesielt løping og barmarkstrening som skal gjøre alpinlandslaget best mulig forberedt til ny sesong.

– Det er med glede og stolthet vi nå lanserer samarbeidet med Nike. Ikke bare vil Nike bidra med treningssko i verdensklasse, men også kompetanse som vil bidra til å løfte barmarkstreningen, sier Ryste.

Markedssjef for alpint i Norges Skiforbund, Espen Østerhaug, ser frem til samarbeidet.
–Vi er glade og stolte over å få muligheten til å samarbeide med en av verdens største merkevarer innen sport og trening. Det er spesielt spennende at Nike ser verdien av å samarbeide med Alpinlandslaget, og at de tar steget inn i vinteridretten. Nike og The Attacking Vikings er begge offensive i hvert sitt marked, og drives av å skape utvikling, mener Østerhaug.

Fakta om Nike
Nike er en amerikansk produsent av joggesko og annet sportsutstyr. Selskapet, som nå er verdens ledende skoprodusent, har hovedkontor i Beaverton, Oregon, USA.

For mer informasjon, besøk Nike på www.nike.com