Invitasjon til Telemark samlinger i Norge Januar og Februar

Sesongen er godt i gang og vi har hatt flere samlinger og renn, med mange flere på lista. Vår landslagstrener Lars Ove kommer med en nyttårshilsen og oppdatering på planene for sesongen fremover.

Godt nytt år!

Vi har hatt en fin høst- og forsesong, med gode samlinger og flere renn. Faktisk mer enn det som har vært vanlig i norsk telemarkkjøring på mange år. Noe som også har vært gledelig er utviklingen til alle dere som har deltatt. Det er fristende å si det samme om det; mer og bedre enn på mange år. Nå er vi over i en ny periode og en fase det det normalt sett burde være noe som skjer hele tiden, med daglige skitreninger, ukentlige samlinger og renn. Dessverre ble situasjonen slik at vi kom litt skjevt ut pga lave temperaturer der vi hadde terminfestede renn og tilsvarende utfordringer på alternative steder.

Den viktigste aktiviteten, og treningsøkten, er den du gjennomfører. Derfor er det gledelig med jevnlige oppdateringer med kommentarer og bilder på alt fra pudderbading på Møre via portbanking i Ål og fast reipelykkje i Hafjell, til snøfrie alternativer i Stavanger. Det ryktes også at antallet telemarkkjørere med raske ski har økt til tosifret antall i Hardanger. Ser derfor fram til at vi snart kan samles igjen.

Det er mye som skal skje de neste tre månedene før vi setter punktum med NM og den store finalen med Kjerringi Open i Sogn 20. april. For flere vil jr.-VM i Slovenia 6. – 10. mars årets store mål, og forhåpentligvis, opplevelse. World-cup på hjemmebane og NM-uka med direktesendinger på NRK1 er også noe ikke alle er forunt å oppleve. Likevel er det din egen personlige utvikling, individuelt og som lagsutøver, som er det som betyr aller mest. Derfor er det dagene framover som er de viktigste.

Vi håper at så mange som mulig, og gjerne alle som har muligheten, blir med på det vi legger opp til gjennom denne perioden. For å muliggjøre dette oppfordrer vil til mest mulig lavkost, samkjøring og samarbeid.

Foreløpig plan:

19. – 21. januar          Samling Ål

26. – 28. januar          Samling Hafjell

02. – 04. februar        Samling Nordheimsund (litt usikker ennå)

08. – 11. februar        Samling og FIS-renn Varingskollen

13. – 18. februar        Samling og WC Ål (Uttak, landslag og nasjonal kvote)

04. – 10. mars            Jr-VM i Stari VRH Slovenia (Uttak. Det kan bli aktuelt med FIS-renn i Østerrike helgen før og/eller WC i Livigno  og Bardoneccia i Italia uken etter)

22. – 24. mars            NM-uka Lillehammer

18. – 21. april             NM Klassisk og Kjerringi Open Sogn

Første samlingen på Ål så satser vi på tre skidager og frammøte torsdag kveld. Egenandelen er 3000,- som inkluderer heiskort, overnatting på Actif hotell (ved bakken) med full pensjon.

Samlingen i Hafjell satser vi på to skidager med frammøte fredag kveld. Om vi får til privat innkvartering og egen mat så blir egenandelen 700,- for aldersbestemte og 875,- for øvrige.

Påmelding til begge samlingene til lars.berge@skiforbundet.no eller 98442828, og alina.andersen@skiforbundet.no så snart som mulig. Det er mulig for noen å sitte på med meg. Antallet tilsvarer godkjente sitteplasser i bilen.

For spørsmål er det bare å ta kontakt.

Lars Ove