Skilisens

Med skilisens får du en god forsikring ved idrettsskade, samtidig som du kan starte i renn i Norge og utlandet. Nedenfor ser du en oversikt over de ulike lisenstypene.

NYHET! TURRENN OG TRENINGSFORSIKRING

Nyhet for sesongen 2015/2016 er lisens for turrenn og trening. Med denne er du forsikret 365 dager i året, samtidig som du også er forsikret for alle turrenn du ønsker å gå i Norge og utlandet.

Du har tre dagers behandlingsgaranti, samt meget god dekning hvis uhellet er ute på trening eller konkurranse. Dette er en løpende forsikring som koster kr 800,-  i året. Kjøp denne i dag, så er du sikret hvis uhellet er ute.

Dekningsmatrise for turrenn og trening

Årslisens

Skal du konkurrere i flere skirenn som står i vår terminliste, er det bedre med årslisens enn engangslisens. For å kunne kjøpe årslisens må du være medlem i en klubb. I tillegg til lisensen får du også en god forsikring som gjelder for all aktivitet fra 1. okt 2015 til 30. sept 2016. Ved betaling av årslisens etter den 15. oktober, gjelder lisensen fra betalingsdato.  Er du utøver i alpint eller freestyle må du kjøpe utvidet årslisens.

Ønsker du årslisens?

- Du hadde årslisens i fjor?

Logg deg inn på Min idrett. Her vil du finne betalingsinformasjon, her kan du betale online eller ved bruke av KID. Når du har betalt skriver du ut kvitteringen din og tar den med deg på skirennene i vinter. Hvis det er et par år siden du hadde lisens, ta kontakt med klubben din, slik at de kan registrere deg som aktiv utøver igjen.

- Aldri hatt årslisens, men ønsker nå?

Registrer deg her, velg klubben du er medlem i eller ønsker å ha medlemskap i. Klubben vil få tilsendt bestillingen og sørge for at betalingsinformasjon sendes på e-post til deg. På din side på www.minidrett.no, vil betalingsinformasjonen ligge. Der kan du også skrive ut lisensbevis.

Utvidet årslisens

Du kan også kjøpe deg utvidet årslisens i Min Idrett under lisenser. Forsikringsdekningene er betydelig bedre enn på årslisens. Med utvidet årslisens går behandlingsgarantien ned fra 3 mnd til 3 dager.

Ønsker du å "utvide" din årslisens til utvidet årslisens, betaler du differansen mellom årslisensene. Se tabell nedenfor for differansen. Kid og kontonummer finner du i Min Idrett under lisens.

Sammenlign dekningen for årslisens og utvidet årslisens.

Gren  Årslisens  Utvidet årslisens Differansen mellom Årslisens og utvidet Årslisens.
Alpint   1450 kr
Freestyle   1400 kr
Hopp/Kombinert 450 kr 1300 kr 850 kr
Langrenn 290 kr 750 kr 460 kr
Telemark 430 kr 1000 kr 570 kr
Randonee 350 kr 800 kr 450 kr

ENGANGSlisens

Ønsker du kun å kjøpe lisens for et aktuelt skirenn kan du gjøre det. Da gjelder det bare dette rennet og det betales til arrangøren.

Hvis du skal gå turrenn i utlandet og ikke har årslisens, må du betale engangslisens direkte til Norges Skiforbund. Betal engangslisens i  NSFShop.no. Husk å ta med kvitteringen på betalt lisens til rennet du skal gå.

SUPPORT
E-post: skilisens@skiforbundet.no