Første internasjonale kombinertrenn i Granåsen

VM-organisasjonen innviet sist helg hoppbakken i Granåsen med Continental Cup i kombinert for menn. Det ble en krevende gjennomføring på grunn av været.

– Vi får masse god læring på veien til ski-VM. Det er nesten ikke mulig å oppleve mer værvariasjoner på ei helg. Det gikk fra regn og vått føre, til vind, snøbyger og til slutt sol søndag ettermiddag. Jeg er virkelig imponert over våre frivillige, organisasjonen og utøverne. Alle taklet dette meget bra, sier operativ leder i Ski-VM 2025, Kristin Mürer Stemland.

VM-organisasjonen stilte med 185 frivillige, som jobbet hardt for å legge til rette for en god gjennomføring av arrangementet.

-VM er drømmen
– Dette var veldig morsomt. Arrangørene har fått til veldig bra forhold, til tross for mye regn. Det har vært helt utrolig og så er det deilig å stikke av med seieren, sa Marius Solvik rett etter rennet fredag. Han fortalte videre at han håper på å kunne stille i Granåsen neste år og at VM på hjemmebane er drømmen. Les mer om helgens kombinertrenn her.

Marius Solvik som vant fredagens renn i Granåsen

Snart World Cup kombinert og Raw Air
Neste store arrangement i Granåsen blir prøve-VM i hopp og kombinert. Raw Air arrangeres 12. og 13. mars, og verdenscupavslutningen i kombinert 16. og 17. mars. Billettene slippes snart.

Snart billettslipp på Raw Air og WC kombinert – Ski-VM Trondheim 2025