Midtstuen

Konica Minolta NorgesCup Midtstuen

Sondre Ringen sikret seiren søndag med et kjempehopp på 109,5 meter. Fredrik Bjerkeengen vant Konica Minolta Norgescup i vindfulle Midtstuen på lørdag. Thea Kleven vant Kvinner Elite begge dager. Se intervjuet av dem på Ski-TV. Der kan du også se opptaket fra livestreamen av begge helgens renn.

Se helgens to renn og videointervjuer på http://ski-tv.no/hopp

Resultater Konica Minolta Midtstuen lørdag

Resultater Konica Minolta Midtstuen søndag

Bilder av pallen i Elite klassene lørdag og søndag.

Elite Menn Lørdag: Jørgen Madsen (2), Fredrik Bjerkeengen (1) og Tom Hilde (3)

Elite Kvinner Lørdag: Anniken Mork (2), Thea Kleven (1), Karoline Røstad (3)

Elite Menn søndag: Mads Bjerke Myhren (2), Sondre Ringen (1) og Kenneth Henningsmo Fredheim (3). Robin Pedersen (også 3) er ikke med på bildet.

Elite Kvinner Søndag: Frida Westman (2), The Kleven (1) og Anniken Mork (3)

Konica Minolta NorgesCupen 2017/18 er i gang. Lørdagen ble lang med utfordrende vind og manglende vann i tilløpet slik at NC A måtte hoppe første omgang om igjen. Søndagen gikk det adskillig bedre selv om det da også til tider var utfordrende vind.

Se opptak av lørdagens renn og vinnerhoppet til og intervju av Thea Kleven og Fredrik Bjerkeengen på Ski-TV.

Det blir premieutdeling for begge rennene etter søndagens renn.

Opptak fra lørdagens renn

2017.08.26 Resultater Konica Minolta Midtstuen lørdag

Vi gleder oss til en ny dag med nye muligheter søndag! Følg rennet live fra kl. 12:00 på Ski-TV.no.

Invitasjon ligger på terminlista, og påmelding gjøres via arrangementet på minidrett:

Dresskontroll vil for plastrennene bli praktisert med en overgangsordning ved at sist vinters regler blir fulgt for utviklingsnivå A/B/C. For utviklingsnivå Elite vil nye regler, inkl. magebånd med 0 avvik og delt undertøy uten glidelås i overdel håndheves. Dette med tanke på kvalifisering til internasjonal renndeltagelse der dette gjelder.

Det ble besluttet i dag (21.08.2017) at også utøvere med FIS poeng fra forrige sesong er startberettiget i utviklingsnivå Elite. I praksis betyr det at utviklingsnivå Elite utvides med 11 utøvere, og utviklingsnivå A står med 19 utøvere fra starten av perioden.

Alle utøvere oppfordres til å melde seg på i hensiktsmessig utviklingsnivå, som kan være under det nivået man er kvalifisert til. Husk at det blir kjørt COC fart for Elite.

Oppdatert rankingliste:

2017.08.24 Rankingliste med utøvers utviklingsnivå etter helgas SGP-L, COC-L og COC-M og utøvere med FIS poeng fra foregående sesong også i utviklingsnivå Elite

Konica Minolta NC Midtstuen vil, sammen med andre internasjonale renn og treninger så langt, være grunnlag for uttak til kommende COC-periode. Det nærmeste COC-rennet er i Stams, AUT 9.-10. september, og deretter er det COC med nasjonal kvote på hjemmebane i Trondheim 16.-17. september.

Vi har fått på plass et nytt videokamera for måling av lengder.

Det blir ikke det eneste kameraet i bakken. Om teknikken står oss bi, vil det for første gang bli streaming av NorgesCup-renn på Ski-TV / internet. Vi ønsker flest mulig seere for å kunne selge inn konseptet til samarbeidspartnere, så del gjerne følgende lenke til Livestreaming til alle dere kjenner:

Konica Minolta NC Midtstuen Live

Liveticker for resultatservice vil komme opp i lista her før rennstart:

Se også nyhetsartikkel med informasjon om høstens hopprenn i Konica Minolta NorgesCup, og retningslinjer for denne.

Se instagram bilder fra rennet (og tidligere renn) Du finner også bilder på instagram #konicaminoltanc

De som ikke har mål, eller har for gamle NC-mål (før 2016) står, må få tatt mål før de deltar i NC-renn. Måltaging gjøres barfot og i truse (ikke bokser, komprimeringsundertøy e.l.). Utstyrkontrollør vil være tilgjengelig i Midtstuen (kjelleren i heishuset) for måltaging:

* Torsdag 24.08 kl. 18:00 - 19:30

* Lørdag 26.08 fra kl. 09:00 -  11:00  (minus lagledermøte ca. 9:30-10:00)

* Ved behov kan det evt. også avtales måltaging etter rennet på lørdag ettermiddag.

Vi ønsker utøvere, trenere og støtteapparat lykke til i årets Konica Minolta NorgesCup!