Arkivfoto fra Superlørdag 2023

Takk til klubbene for en spennende terminliste!

Ved utlysning av rennsøknader i høst utfordret vi klubbene til å tenke lek og rekruttering når rennsesongen skulle planlegges. Klubbene har tatt utfordringen på strak arm - bra jobba!

I januar arrangerte Tolga IL en spennende og vellykket teamcross under Kombilekene i i Hamran.

1o. februar arrangerte Ottestad IL crossrenn som for første gang inngikk i Trysilcupen og Tour de Hedmark. Rennet fikk mange gode tilbakemeldinger - se bilder nederst i saken.

Til helga arrangeres det en egen sprintcrosscup i Ringsaker med renn på Veldre sag og i Amlisberget. Det blir en fartsfylt helg hvor alle, uansett ferdighetsnivå, kan konkurrere i både hopp, langrennscross og kombinert. Se egen invitasjon til sprintcup her

13. mars arrangerer Hernes IL langrennscross i den nye crossløypa si på Varden. Mer informasjon kommer på arrangementet i iSonen.

Skiklubbene i Hedmark arrangerer til sammen 63 terminfestede krets/landsrenn denne vinteren innen grenene langrenn, alpint, hopp, kombinert og freeski.

I tillegg vet vi at klubbene jobber godt med utvikling av arrangementer, anlegg og rekruttering lokalt. Kretsen får tilbakemeldinger om god deltagelse på klubbrenn og aktiviteter i klubbene etter en snørik og stabil vinter. Takk til alle flinke frivillige der ute i klubbene som skaper massevis av skiglede hver eneste dag!

Bilder fra TC5/TdH4 på Gåsbu: (Fotograf: Preben Aurmo Haugen)