FIS European CUP Women til Norefjell 13.-14. mars 2024

Krødsherad Alpint er stolte av å kunngjøre at vi, på forespørsel fra Det internasjonale skiforbundet (FIS) og Norges Skiforbund, har påtatt oss oppgaven med å arrangere to Europacuprenn i slalåm for kvinner.

Disse rennene var opprinnelig planlagt å finne sted i Kläppen, Sverige, men ble overført til oss etter at de opprinnelige arrangørene trakk seg.

Dette historiske arrangementet vil finne sted på Norefjell den 13. og 14. mars i år. For første gang siden OL i 1952, vil Norefjell være vertskap for et skirenn av denne størrelse og betydning. Vi forventer at de fleste kvinnelige alpinister rangert mellom 26. og 100. plass i verden vil delta i disse rennene.

Arrangementet blir en samarbeidsinnsats mellom Krødsherad Alpint, Norefjell Skisenter og Norefjell Ski & Spa. Vi vil sammen sørge for at de omtrent 150 deltakerne fra hele skiverdenen, inkludert utøvere, trenere og støttepersonell, får en førsteklasses opplevelse.

I tillegg har vi i samarbeid med Krødsheradskolen koordinert en skidag for elevene på den første konkurransedagen. Målet er å skape en feststemning i bakken og inspirere unge til å engasjere seg i skisporten.

Vi ser frem til å være vertskap for dette prestisjefylte arrangementet og ønsker både lokale og tilreisende tilskuere hjertelig velkommen til å oppleve toppnivå alpint gratis på Norefjell.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

• Nils Olav Rislå , Leder Krødsherad Alpint, 916 84 388
  • Øystein Myrhaug, Rennleder, 95174513