Invitasjon

På vegne av Norges Skiforbund har Lillehammer Skiklub, Søre Ål Idrettslag og Lillehammer Olympiapark gleden av å invitere til Norgesmesterskapet i langrenn for senior del 2, 2024

Invitasjon

Arena:
Alle langrennsøvelsene blir avholdt på Birkebeineren skistadion

Påmelding:
Det benyttes online påmelding iSonen:
 * Påmelding individuelle renn
 * Påmelding sprintstafett

Påmeldingsfrist 17.03.24.

Påmelding til individuelle NM øvelser er tillatt for utøvere født i 2003 og tidligere med norsk FIS-kode og utenlandske utøvere som går for norsk klubb. Rangering bestemmes av FIS poeng.

NM Sprintstafett klassisk torsdag er åpent for kvinnelige utøvere født 2009 og tidligere, samt mannlige utøvere født 2007 og tidligere.

Påmelding til 30 og 50 km (lørdag)
... er tillatt for utøvere født i 2003 og tidligere med norsk FIS-kode og utenlandske utøvere som går for norsk klubb. Rangering bestemmes av FIS poeng.

Påmelding til 5 og 10 km (fredag)
... er tillatt for utøvere født i 2007 og tidligere. Alle juniorer melder seg på i seniorklassen.

NB! Ingen etteranmeldinger.
Påmelding er ikke godkjent før startkontingent er betalt. Etter at påmeldingsfristen er utløpt, vil påmeldingslistene bli lagt ut på hjemmesiden for gjennomsyn.
Korrigeringer må meldes snarest til ellie.lein@skiforbundet.no

Informasjon NM Sprintstafett
Sprintstafetten i NM vil bli gjennomført med tradisjonell modell bestående av semifinaler hvor hver løper går 3 etapper.

Reglement damer:
-            2 semifinaler hvor de to beste lagene går direkte videre
-            De 11 beste tidene går videre som LL
-            Finalen består av 15 lag

Reglement herrer:
-            3 semifinaler hvor de to beste lagene går direkte videre
-            De 9 beste tidene går videre som LL
-            Finalen består av 15 lag

Startnummer:

LAGSPRINT;
Startnummer (inkl. lårnummer) hentes lagvis på rennkontoret. Husk å ta med egne brikker for brikkesjekk.

Startnummer vil være tilgjengelig fra kl. 12.00 på torsdag.

INDIVIDUELLE RENN;
Hver løper henter sitt startnummer i telt rett utenfor rennkontoret. Brikkesjekk skjer samtidig med startnummerhenting, så husk å ta med brikke!

Startnummer vil være tilgjengelig fra 1 time før start, vær ute i god tid!

Startlister:
Trekning av startlisten skjer kl 16.00 hver dag før renndag, og vil bli publisert på hjemmesida så snart den er klar. Startlister vil bli lagt ut umiddelbart etter trekning.

Brikker:
Alle løpere må ha med egen brikke. Ved glemt brikke må rennkontor kontaktes for leiebrikke. Alle løpere får også en brikke fra arrangør påsatt ved inngangen til startområdet.

KUN egen tidtakerbrikke sjekkes ifm. henting av startnummer (arrangørbrikke settes på rett før start og arrangørbrikke sjekkes samtidig på start).

Lagledermøte:
Lagledermøte gjennomføres onsdag 20. mars 18:00 i hallen på skistadion. Løpende informasjon fra arrangør og jury i WhatsApp