Kajsa Vickhoff Lie (NTB)

Klart for Kvitfjell

Ragnhild Mowinckel og Kajsa Vickhoff Lie er klare for helgas fartsfest i Kvitfjell.

Norges Skiforbund Alpint, Team Telenor, sender 14 utøvere til helgas World Cup-renn i alpint.

Verdens beste alpinister konkurrerer om en plass på pallen i utfor og super-G. World Cup i Kvitfjell er blitt en klassiker. Alpineventyret startet i 1993, og i år arrangeres det dobbel World Cup-runde for aller første gang i historien. Mennene avholdt nylig sin World Cup-helg med mange tusen tilskuere på plass.

– Vi gleder oss. Ragnhild vil avslutte sin karriere på topp i Kvitfjell, også har vi Kajsa som skal forsvare sin seier fra i fjor. Publikumet får igjen en fin mulighet til se våre utøvere i aksjon. Kvitfjell er også en arrangør som har levert, og som stadig utvikler seg videre til beste for regionen og norsk alpinsport, forteller sportssjef for alpint i Norges Skiforbund, Claus Johan Ryste.

Gjennom 30 år med World Cup har ikke minst publikum opplevd mye, samt levd seg inn i kampen om hundredelene, mens verdens tøffeste alpinister har rast ned fjellsida i Kvitfjell.

På World Cup-torget ved målområdet begge dager er det aktiviteter for store og små. I tillegg arrangeres en musikalsk jubileumsforestilling i forbindelse med at det er 30 år siden OL på Lillehammer.

NRK sender helgas renn i Kvitfjell

Arrangørenes nettsider med alt om arrangementet

Mennene kjører teknikkrenn i Aspen. Det er storslalåm fredag (erstatningsrenn Sölden) og lørdag, mens det er slalåmrenn i USA søndag.

Parautøverne har ny World Cup-runde, denne gangen i østerrikske Wildschoenau.

Disse stiller for Norge

Para, Wildschoenau Østerrike, storslalåm og slalåm
Jesper Saltvik Pedersen, Plogen Skiklubb
Magnus Valø Balchen, Ready