Informasjon 2017

Oslo Skikrets i samarbeid med Norges Skiforbund og Skifest (WC) inviterer til Kong Haralds Ungdomsstafett. Stafetten er gitt i «gave» til Kongen i forbindelse med hans 80 års dag 21.02.17.

STAVPOST: Når det gjelder stavpost så har Skifest Holmenkollen bestemt at Ungdomsstafetten bare får ha to personer i løypa. Disse to står ved første lille bakke. Disse to er fra arrangør Oslo skikrets og har på seg mørke blå vester. Avtal med ansvarlig Lillis som også har ansvar for smøreboder.

TV sending: Stafetten sendes på NRK1 søndag kl. 13.30

Utøver og lederinformasjon

Det er lagt ut 4 informasjonsvideoer på FB - Alle utøverne og ledere bør se disse før man kommer til Oslo

Informasjonvideo 1 - Velkommen og kontaktinfo

Informasjonsvideo 2 - Pølsefesten

Informasjonsvideo 3 - informasjon om rennet søndag

Video nr 4 - Video av løypa

Løype profil/kart

Hotellinformasjon/Booking

Hver skikrets inviteres til å delta med 2 lag. Ønsker kretsen å stille med kun 1 lag er det selvfølgelig mulig. Vi håper at alle skikretser er representert.

LAGSAMMENSETNING
1.Etappe: J 15 år    3,5 km klassisk
2.Etappe: G 15 år    3,5 km klassisk
3.Etappe: J 16 år    3,5 km klassisk
4.Etappe: G 16 år    3,5 km klassisk

PÅMELDING (2 trinn)
Kretsvis påmelding med antall lag på «påmelding lag» innen 01.02.2017. Dere må også være konkrete på hvilket transportbehov dere har.

Endelig laguttak/navnelister med profiler må vi ha senest 06.03.2016 innen kl 18.00. Det er en egen påmelding for løperprofiler for de ulike lagene på www.ungdomsstafetten.com

STARTKONTINGENT/REISETILSKUDD
Deltakelsen koster kr 2600,- per lag. Beløpet går til reisetilskudd, deltakerpremier til utøverne på laget (4 stk), «Pølsefest», transport tur/retur Holmenkollen lørdag og søndag, samt akkreditering for hele laget (1 hovedleder, 2 ledere/smørere og 4 utøvere).

Kostnad for deltakelse betales til Oslo skikrets sin konto 1600.42.51168 innen 01.02.2017.

OVERNATTING/HOTELL/MAT

Thon Hotel Ullevål vil være base for Kong Haralds Ungdomsstafett. Vi oppfordrer alle til å benytte seg av hotellet, som vi mener er veldig bra. Noe av idéen med Kong Haralds Ungdomsstafett er at utøvere og ledere fra alle kretser skal bo samlet, komme sammen, utveksle erfaringer og bli bedre kjent. For utøverne er dette viktig for fremtidig skiglede og satsing.

Det er egen kontakt for hotellbestilling, se www.ungdomsstafetten.com. Frist for hotellbestilling er 01.02.17

Kretsene har selv ansvar for alt med hotellet, matpakker, kveldsmat og tidlig innsjekk/sen utsjekk å gjøre. Det er IKKE tilgang til dusjer i Holmenkollen.

UNGDOMSBANKETT/PØLSEFEST I SKIMUSEET
Det blir en egen tilstelning for kong Harald og utøverne i Skimuseet lørdag ettermiddag. Det blir for utøverne og en leder fra hvert lag. Dette blir et arrangement hvor utøverne får mulighet til å snakke med kongen og det vil bli tatt bilder. Vi ønsker at utøverne skal bære klubb eller kretstøy.

STARTNUMMER, AKKREDITERING OG SEKRETARIAT
Kong Haralds Ungdomsstafett vil ha sekretariat på Thon Hotel Ullevål og i Holmenkollen. 4 løpere og 3 ledere pr lag får akkreditering, nærmere informasjon om dette kommer senere.

TRANSPORT
Thon Hotel Ullevål ligger på Ullevål stadion og har enkel adkomst til/fra Holmenkollen. Hotellet har god forbindelse med både buss og bane. Det er også et stort parkeringshus i tilknytning til hotellet. Det settes opp egne busser tur-retur Ullevål-Holmenkollen. Behov for transport (eksakt antall) fra hotellet til Holmenkollen lørdag og søndag meldes inn når lagene meldes på. Siste frist 01.02.17 for å melde fra om hvilke tilbud dere ønsker å benytte til laget. Det kan bli slik at de som ønsker å dra til stadion og se 50 km lørdag, selv sørger for transport (t-bane).
NB: Det vil ikke bli mulighet for privatbiler til Holmenkollen.

TRENINGSTIDER
På grunn av stor aktivitet i løypa hele uken, vil tid til trening i løypa bli begrenset. Detaljert beskrivelse av løypa vil bli kommunisert på nettsidene våre.

Foreløpig program:

Lørdag 11. mars:
11.00: Kombinert hopp
12.15: Første bussavgang fra hotellet til Holmenkollen
12.45: Langrenn 50 km menn
15.30: Andre bussavgang fra hotellet til Holmenkollen
15.40: Kombinert langrenn
16.15: Laghopp menn
Ca 16.30: Trening i løypene
Ca 18.00: Pølsefest med kong Harald i Skimuseet.
Ca 20.00: Retur buss fra Holmenkollen
20.30: Mulighet for kveldsmat (se hotelltilbudet)

Søndag 12. mars:
Ca 07.00: Bussavgang fra hotellet
Skitesting i egne løyper
09.30: Kong Haralds Ungdomsstafett 2017 + premieutdeling
10.30: Hopp kvinner
11.00: Første bussavgang fra Holmenkollen til hotellet
12.00: Langrenn 30 km kvinner
14.15: Hopp menn
15.00: Andre bussavgang til hotellet

Det vil sannsynligvis bli en «informasjonsvideo» som offentliggjøres i stedet for lagleder/utøvermøte. Denne vil bli offentliggjort i god tid før stafetten. Informasjon om eksakte program, tilgang til smørefasiliteter etc kommer senere. Følg med på www.ungdomsstafetten.com

SPØRSMÅL KAN STILLES TIL:

post@ungdomsstafetten.com

Følg også Kong Haralds Ungdomsstafett på Facebook:

Vi bruker Facebook som viktig informasjonskanal til ledere, trenere og utøvere. Her legges det ut filmer og bilder, men også fortløpende informasjon om arrangementet, oppmøtetider etc. Det er derfor viktig at representanter for lagene og utøverne selv, følger arrangementet på Facebook.

INFORMASJON LAGT UT FØR JUL

Foreløpig program:

Lørdag 11. mars:

12.45:             Langrenn 50 km menn

15.40:             Kombinert langrenn

16.15:             Laghopp menn

Ca 16.30         Trening Utøvere stafetten

Ca 18:00:        Pølsefest med kong Harald i Skimuseet/Holmenkollen. (utøvere + 1 leder pr lag)

Søndag 12. mars:

Ca 07.00:        Bussavgang fra hotellet

Skitesting i Kollen

09.30:              Kong Haralds Ungdomsstafett 2017

Premieutdeling

10.30:             Hopp kvinner

12.00:             Langrenn 30 km kvinner

14.15:             Hopp menn

NB: Det vil ikke være mulig å kjøre privat bil til Holmenkollen. Det vil bli organisert busstransport mellom Holmenkollen og Hotellet. Det vil bli «bestilling» fra kretsene på hvilket transportalternativ dere ønsker. Påmelding av lagene/hotellbestilling blir medio januar. Fristen for innmelding av etapper og løperprofiler blir dagen etter Hovedlandsrennet (06.03.17)

Vi er i ferd med å hente inn tilbud på hotell. Det vil bli kretsenes eget ansvar å bestille/betale for hotell.

Spørsmål stilles til oss på post@ungdomsstafetten.com