Birgit Skarstein og Vilde Nilsen (NSF - Anne Ragnhild Kroken)

Skarstein og Nilsen på pallen i sprint

Ny pallplass til Birgit Skarstein på dagens sprint, også Vilde Nilsen tok steget opp på pallen, for første gang i WC sammenheng med tredjeplassen i dag

Jentene ble de vi måtte sette vår lit til på dagens klassiske sprintfinaler her i tyske Oberried, da de gutta som gikk videre fra prologen ble slått ut i semifinalene og jentene, de sviktet ikke.

Birgit Skarstein avsluttet verdenscuprunden i Tyskland med nok en pallplass med dagens  2.-plass i sprint.
Ungjenta Vilde Nilsen fra Kvaløysletta sikret også pallplass i sin klasse, kvinner stående. For Vilde var tredjeplassen på sprinten hennes første pallplassering i IPC World Cup.
– Min beste prestasjon i karrieren. Det er helt fantastisk og går nesten ikke an å beskrive, sa hun.  Jeg var mest nervøs i kvalifiseringen siden jeg ikke visste hvordan jeg var i forhold til de andre på sprint. Etter at jeg vant semifinalen fikk jeg mye energi til finalen, og jeg gjorde alt jeg kunne. Seieren i klassen gikk til ukrainske Ljudmila Lijasjenko

Pallen stående kvinner sprint
Pallen stående kvinner sprint fv: Ekaterina Rumyantseva, NPA, Ljudmila Lijasjenko UKR og Vilde Nilsen, NOR.

Birgit Skarstein, tok sin tredje pallplass på dagens sprint, etter to tredjeplasser på lang- og mellomdistanse gikk hun i dag inn til 2. plass på dagens sprint. Oksana Masters fra USA var det fortsatt ikke noe å gjøre med. Hun tok sin tredje strake seier.

– Semifinalen gikk kontrollert, og jeg var spent før finalen. Jeg ble lettet da jeg skjønte at det ble annenplass. Jeg er veldig fornøyd med pallplassering på alle tre konkurransene i denne verdenscuprunden, men det er om seks uker det gjelder, sa Skarstein og la at til hun synes det var veldig artig at også Vilde kom på pallen.

Pallen sittende kvinner sprint fv. Birgit Skarstein, NOR, Oksana Masters USA, Mariia Iovleva, NPA

Norske plasseringer på dagens klassiske sprint;
Stående menn;
8. plass Håkon Olsrud
19. plass Johannes Birkelund

Stående kvinner;
3. Vilde Nilsen

Synshemmede menn;
11. Eirik Bye
15. Thomas Karbøl Oxaal

Sittende kvinner
2. Birgit Skarstein
17. Isabell Valen

Sittende Menn
9. plass Trygve Toskedal Larsen

For komplette resultatlister se skiforbundets hjemmesider
Flere bilder finner dere på våre Facebooksider, Skiforbundet Funksjonshemmede

Mange glade og fornøyde nordmenn i Oberried i dag med palljentene i sentrum - også Olypiatoppens Cato Zahl Pdersen var på plass.