Ledig trenerstilling i Nord Norge!

Styringsgruppen for Team ELON Nord Norge og Team SNN søker en ambisiøs og motivert langrennstrener til et engasjement som hovedtrener for Team SNN og Assistent for Team ELON. Stillingen er en 75 - 100 % stilling. Søknadsfrist 16. april

SØK PÅ STILLINGEN

Team ELON Nord Norge er en spisset langrennsatsning for utøvere i Finnmark skikrets, Troms Skikrets og Nordland Skikrets. Laget er etablert i samarbeid mellom skikretsene og Norges Skiforbund, og består av 6-8 utøvere. Team ELON Nord Norge sitt mål er å bidra til at løperne når sine utviklingsmål og levere eliteløpere til NSFs landslag.

Team SNN er nivået under Team Elon, og består i inneværende sesong av 9 utøvere. Lagene skal samarbeide tett med hverandre og ha enkelte samlinger sammen med øvrige seniorer på kretslagsnivå.

Arbeidsoppgaver

• Utvikle en prestasjonskultur der alle bidrar.
  • Treningsfaglig oppfølging av løperne.
  • Helhetlig ansvar for koordinering av oppgaver knyttet til planlegging og gjennomføring av alle aktiviteter i teamet, herunder budsjettansvar.
  • Planlegging og gjennomføring av samlinger i samarbeid med hovedtrener Team Elon og kretslagstrenere der det er aktuelt.
  • Koordinere fellestreninger i samarbeid med hovedtrener Team Elon.
  • Koordinering av og samarbeid med smørere og annet støtteapparat.
  • Bidra til kunnskapsutveksling og kontakt mot langrennsmiljøet i Skiforbundet, krets og klubber.
  • Kommunikasjon internt og ekstern i valgte informasjonskanaler.
  • Bidra i markedsaktiviteter tilknyttet teamets sponsorer.
  • Være mentor for kretslagstrenere på junior og seniornivå.
  • Stillingen rapporterer til styringsgruppen.

Ønskede Kvalifikasjoner

• Idrettsfaglig utdannelse og kompetanse.
  • Trener erfaring.
  • God kjennskap til NSF’s treningsfilosofi.
  • Erfaring fra prosjektplanlegging og gjennomføring.
  • Erfaring fra teamarbeid.
  • Gode lederegenskaper og sterk gjennomføringsevne.
  • Gjerne erfaring som aktiv utøver.

Utdanningsnivå

• Høgskole / Universitet.
  • Trenerløypa til NSF.

Personlige egenskaper

• Være engasjerende og kunne motivere.
  • Selvstendig og strukturert, være en samlende person.
  • Gode kommunikasjonsevner.
  • Sterk delingskultur.
  • Høy arbeidskapasitet.

Team ELON Nord Norge og Team SNN har base i Tromsø. Det forutsettes at den som ansettes har en tilstedeværelse i Tromsø - området. Det må påregnes betydelig reisevirksomhet med overnattinger. Vi forutsetter at du disponerer egen bil.

Vi tilbyr

• Utfordrende oppgaver i en spennende organisasjon.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Gode forsikringsordninger.
  • Lønn etter avtale.

Søknadsfrist 16. april. For nærmere informasjon ta kontakt med styringsgruppemedlem Rune Tøllefsen, mobil 91141316, e-post: rune@toco.as

Formell arbeidsgiver er Troms Skikrets. Finnmark Skikrets, Troms Skikrets og Nordland skikrets samarbeider om denne stillingen.

Søkere må kunne vise plettfri vandel ved politiattest.

SØK PÅ STILLINGEN

nif-epi04, 04