Norge (Lars Erik Skjervheim)

Landslagsuttak randonee, sesongen 2017/2018

Norges Skiforbund Randonee har tatt ut nytt landslag for 2017/2018

NSF Randonee har valg å utvikle landslaget kommende sesong, og har i tillegg til en seniortropp på 4, valgt å ta ut en juniorutøver. Glenn Tore Løland og Lars Erik Skjervheim er uttatte utøvere på herresiden. Glenn Tore var ny på landslaget forrige sesong, og satser for fullt videre inn i sesongen 2017/2018. Det gjør også landslagskollega Lars Erik Skjervheim, som forrige sesong tok noen av Norges beste randoneeplasseringer internasjonalt, med blant annet 4.plass i Adamello Ski Raid, og 6.plass i det prestisjetunge Pierra Menta. Damesiden av landslaget er doblet fra i fjor, og har nå både rutinerte Malene B. Haukøy og et nytt tilskudd fra nord, Stine Haustreis. Stine er ny på landslaget etter god utvikling de siste årene, og gode resultater i den nord-norske randoneecupen, mens Malene har vært på laget i noen år og vist at hun kan plassere seg blant de aller beste i verden.

I tillegg til disse fire utøverne, er det i år også tatt ut en juniorutøver på landslaget. Sondre Svensli er tatt ut på bakgrunn av gode resultater både nasjonalt og internasjonalt, og er en veldig viktig utøver for fremtiden.

Dette er landslaget i randonee 2017-2018-sesongen:
Glenn Tore Løland, Sauda IL
Malene B. Haukøy, IL Høyang