Randonee

Randonee er idretten for deg som er glad i bratte motbakker, fantastisk natur og fartsfylt skikjøring. Vi gjør topptur til en konkurranse.

Randonee er en relativt ny idrett i Norge, men den er stadig i vekst. I andre deler av Europa, er idretten veletablert og mer utbredt enn for eksempel langrenn. Ordet randonee er fransk og betyr «å gå på fjelltur», og det er akkurat det idretten går ut på. Man går på ski opp på fjelltopper, for så å kjøre ned igjen. Idretten stammer fra militært patruljeløp, som var OL-øvelse allerede i 1928. Den gangen ble det gull til Norge. Det jobbes for at konkurranseformen igjen skal stå på OL-programmet.

Aktuelle saker

Skiforbundets nye fagportal

Fagside med informasjon og tips og ideer for trenere, ledere, utøvere, foreldre og arrangører innenfor barne- og ungdomsidretten.

Skitinget

Innkalling til ekstraordinært skiting

Styret i Norges Skiforbund besluttet i styremøte nr. 9 (2016-2018), sak 117, å innkalle til ekstraordinært skiting med valg av leder og nestleder til alpinkomiteen som sak.

Dynafit Romsdal Rando 25.mars

Romsdal Randoneeklubb inviterer til toppturkonkurranse i Romsdalen lørdag 25.mars. Tar du utfordringen til 2500 høydemeter over de 3 fjellene Galtåtind (1124moh), Søre Klauva (1348moh) og til slutt Kirketaket (1439moh) i godt merket løype?

Stjernene raskest på Kårvatn

Ingen kunne tukte de største stjernene under helgas Randoneecup på Kårvatn, men lokalt engasjement og gode prestasjoner var ikke vanskelig å finne.

Randoneecup på Kårvatn 18.-19.feb

Kommende helg arrangerer Todalen IL randoneecup på Kårvatn, med individuell konkurranse på lørdag, og vertikal på søndag. En av verdens beste randonee- og utholdenhetsutøvere Kilian Journet stiller til start, så her skal det være noe å bryne seg på for både toppidrettsutøver og mosjonist.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NSF