Brage Osen Gjøleberg (Foto: Morten V. Eriksen)

Uttak til første verdenscuprunde

Norges Skiforbund har tatt ut seks utøvere til sesongens første verdenscuprunde i Italia og Frankrike.

Troppen er komplett etter norgescuprennene på Gålå og i Vrådal med seks utøvere til Italia og Frankrike.

Disse stiller for Norge:
Guro Helde Kjølseth, SK Rival
Trym Nygaard Løken, Bækkelaget SK
Sivert Hole, Åndalsnes IF
Amund Møster Haugen, Fjellguten Skilag
Kristian Lauvik Gjelstad, Morgedal IL
Brage Osen Gjøleberg, Morgedal IL

– Vi føler oss godt forberedt til verdenscupstart etter en kjempebra oppkjøring forrige uke i Vrådal. I tillegg til landslaget har vi med oss debutanten Brage Gjøleberg Osen. Han har hatt en kjempestart på sesongen og lagt ned solid treningsarbeid på Oppdal gymnas, sier sportssjef, Per Olav Tangen.

Verdenscupen starter med to renn i La Thuile, Italia. Videre reiser landslaget til Pralognan-la-Vanoise og Pra Loup i Frankrike. Her er programmet:

La Thuile (ITA)

20.01.2019

La Thuile (ITA)

21.01.2019

Pralognan-la-Vanoise (FRA)

25.01.2019

Pralognan-la-Vanoise (FRA)

26.01.2019

29.01.2019

30.01.2019

WC Parallell

01.02.2019

WC Klassisk

Programmet for hele sesongen finner du på FIS sine hjemmesider

Uttaket til verdenscupstart har bakgrunn i resultat fra NC-rennene på Gålå og i Vrådal, samt NM i Klassisk telemark. Resultatene fra norgescupen finner du her.

Hør hva gullvinner og landslagskjører, Trym Nygaard Løken, har å si om NM i Vrådal og den kommende verdenscupen: