Andreas Solstad Alme til høyre jubler etter sin første pallplassering.

Overrasket med pallplassering

Andreas Solstad Alme klinket til med karrierens første pallplassering i søndagens parallell.

Resultater fra Meribel og LaThuile på fisski.com
Etter et lengre opphold i WC-sirkuset i telemark, barker det snart løs igjen. Første samling er i LaThuile (ITA) og Meribel (FRA), fra 19.- 22. januar.

Se TV-sendingen fra Frankrike

Norges Skiforbund har tatt ut 7 utøvere til disse konkurransene:

Mathilde Olsen Ilebrekke, Nordre Land IL

Thea Smedheim Lunde, Ullensaker skiklubb

Guro Helde Kjølseth, Rival SK

Trym Nygaard Løken, Bækkelaget SK

Ådne Kristenstuen, Nordre Land IL

Sivert Hole, Åndalsnes IL

Andreas Solstad Alme, Eidsvågen IL.

Dette er også de 7 utøverne som utgjør årets World-Cup-lag, og som har prestert klart best så langt i sesongen. Mathilde og Thea hadde også strålende resultater i første WC-runde i Hintertertux, Østerrike, hvor de plukket med seg til sammen 5 pallplasser på de tre konkurransene. Guro vant sprintrennet og kom på 2. plass i klassiskrennet i første NC-runde. Trym ble beste nordmann på herresiden under første WC-runde, med en 4. plass i sprintrennet. Ådne viser kanonform med å vinne begge rennene under NC-åpningen. Sivert og Andreas presterte også pallplasser i NC, og er tideler bak vinneren. Både Sivert og Ådne viste også i enkeltomganger under første WC-runde, at de kan være med å kjempe helt i toppen i det gjeveste selskapet.

Utøverne har trent godt siden sist WC-runde, og vi håper damene fortsetter i samme spor som i Østerrike, og at Guro også får vist hva hun er god for der. For herrene sin del satser vi nå på å ha kommet over de første WC-nervene, og at de kan prestere godt i alle omganger, slik at plasseringene kommer for dem også!

Alle renn sendes nå direkte på SkiTV, og vi anbefaler alle å følge med på verdens mest allsidige skiløpere der!

NIF-EPI03, 03
NSF