TVSK kretslag 2019/20 (Foto: Nikolai M. Olsen)

Invitasjon kretslag langrenn 2020/2021

Telemark og Vestfold skikrets tok sesongen 2017/2018 initiativ til å starte opp et kretslag i langrenn for utøvere tilhørende klubber i skikretsen. Kretslaget er et tilbud for eldre junior (2001-kullet) og seniorløpere, og vil være en inngang til seniorklassen, hvor mange ikke har noe tilbud.

Invitasjon/infoskriv TVSK kretslag 2020-2021

Kretslaget vil være et samlingsbasert lag. I utgangspunktet er det mål om 15-20 samlingsdøgn, fordelt på 4 samlinger.

Deltagelse på kretslaget koster 10.000 kr per sesong. I tillegg vil det være egenandeler på maksimalt 1750 kr pr samling. På renn vil utøverne stå for kostnader knyttet til overnatting og smøring selv.

Grunnet situasjonen vi nå står i knyttet til COVID-19, er ikke første samling fastsatt. Samlingsplan og mer informasjon rundt samlingene vil komme etter hvert.

Hovedtrener for kretslaget 2020/2021 er Marius Thrane. Marius har tidligere vært aktiv langrennsløper.  Av utdanning har han 4 år fra Norges Idrettshøgskole, og jobber til daglig på toppidrett v/ Re videregående skole i Vestfold. Han har også hatt det sportslige ansvaret for Team Nordre Vestfold i en rekke sesonger.

Simen Furnes vil bistå med oppfølging av enkeltutøvere. Simen har selv en aktiv langrennskarriere bak seg, og jobber nå som lærer ved Telemark Toppidrettsgymnas. Simen var også inne som trener på kretslag gjennom fjorårets sesong.

Send en bekreftelse med navn, fødselsdato, klubb og kontaktinfo om du ønsker å være med på kretslaget til TVSK, innen 25. mai.
Sendes til: marth.ra95@hotmail.com  med kopi til marie.haugen@skiforbundet.no.

For spørsmål, ta kontakt med trener/koordinator Marius Thrane, tlf 46 46 27 86, mail marth.ra95@hotmail.com

NIF-EPI02, 02