Trener 1- kurs hopp

Oslo skikrets inviterer til trener 1- kurs hopp, med oppstart fredag 27.september.

Kurset er på 45 timer, hvor 1/3 er e-læring. Det retter seg mot trenere og ledere (min 16 år) som tilrettelegger for hoppaktivitet for barn i alder 613 år. Dette er første trinn på Trenerløypa og er grunnlag for høyere kurs til Norges Skiforbund. Krav til minimum 75 % oppmøte for å få godkjent. Kombinerttrenere kan delta og om de vil ta langrennsmoduler i tillegg så kontakt skikretsen for å delta på modul på langrennskurs.

Sted: Idrettens hus Ekeberg, Ekebergveien 101, 3 etg, rom Bakrommet

Kurshelger:  Fredag 27. september kl 17-21 teori  Lørdag 28. september kl. 9-17 teori og praksis

Fredag 11. oktober kl. 17.00-21 teori og praksis (hall 1 etg felt A ,kl.18-20)
Lørdag 12. oktober  kl.9-17: teori og praksis
Søndag 13. oktober kl.9-17: teori og praksis (hall 1 etg felt A kl. 12-14)

Mat: Vi stiller med kaffe/te/vann –  ta med egen niste
Utstyr: treningstøy og joggesko til innebruk(ev utesko og treningstøy ute)

Kursholder: Kjetil Strandbråthen, mob. + 47 93050555 Påmelding: https://mi.nif.no/Event#3266424-010
Må være registrert i Min Idrett for å melde seg på. Sjekk at kontaktinfo og da særlig mailadresse er korrekt. Den brukes til utsending av informasjon.

Pris: 1500,-  Påmeldingsfrist 20. september. Klubb må være orientert om deltakelse, de faktureres for kurset.

E-læringen: Trenerrollen bør være gjort før kursoppstart, resten senest innen 11. oktober. Gå inn på: https://ekurs.nif.no/course/index.php?categoryid=59
- Logg inn med Min Idrett bruker
- Særforbund er Norges Skiforbund
- Velg Trener I, ta modulene; Trenerrollen, Trening uten skader, Barneidrettens verdigrunnlag, Aldersrelatert trening og Ski for funksjonshemmede.

Kopi av kursbevis/skjermdump av bestått modul sendes til tove.andersen@skiforbundet.no

Spørsmål: Tove Andersen, Oslo Skikrets tove.andersen@skiforbundet.no