Invitasjon trenerlederkurs langrenn

Telemark og Vestfold skikrets inviterer til trenerlederkurs langrenn. Kurset finner sted på Rjukan, med oppstart onsdag 27.november.

Treningslederkurset har en varighet på 16 timer, og er starten på Trenerløypa. Kurset består av 4 moduler. Trenerlederkurset kan oppgraderes til Trener I ved å ta de resterende 30 timene. Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for skitrening for barn i alderen 6-12 år. Aldersgrense deltakere er 16 år. Krav om minimum 75 % tilstedeværelse.

Modul

Teori/praksis

420.1.01

Utvikling av skiferdighet

2t teori+2t praksis

420.1.02

Trenerrollen

1t e-læring+3t teori

422.1.01

Skitrening på snø I

4t praksis

422.1.02

Skitrening på barmark

4t praksis

INVITASJON

Hvor: Rjukan Stadion

Når: Onsdag 27.november kl 18-22 (Utvikling av skiferdighet)
         Torsdag 28.november kl 18-22 (Trenerrollen)
         Siste to moduler (Skitrening på snø I og Skitrening på barmark), settes opp i dialog med
         kursholder.

Kursholder: Anita Beitdokken, anitaeb@online.no, tlf 99 54 22 41

E-læring: Trenerrollen skal være gjennomført før kursoppstart. Gå inn på: https://ekurs.nif.no/course/index.php?categoryid=59

Logg inn med Min Idrett bruker - Særforbund er Norges Skiforbund - Velg Trener I, ta modulen; Trenerrollen. Kopi av kursbevis/skjermdump av bestått modul sendes til marie.haugen@skiforbundet.no

Utstyr: Treningstøy/joggesko, rulleski skøyting/klassisk, uteklær alle dager, husk skift. Ta med niste.

Pris: 750,- for hele trenerlederkurset. Klubbene faktureres i etterkant av kurset.

Påmelding: I Min Idrett. Husk å krysse av for alle modulene du skal ta.
(dato for de to siste modulene er satt til 27.11 i påmeldingen, men disse avtales med kursholder)

Påmeldingsfrist 20.november.

For spørsmål, ta kontakt med Marie Renate Haugen, TVSK, marie.haugen@skiforbundet.no, tlf 91 15 59 56

nif-epi04, 04