UTSATT PÅMELDINGSFRIST! Invitasjon trener-1 kurs langrenn, Sandefjord

Telemark og Vestfold skikrets inviterer til trener-1 kurs i Sandefjord, med oppstart 24.-25.oktober. Frist for påmelding tirsdag 20.oktober.

Telemark og Vestfold Skikrets inviterer til TRENERLØYPA - Trener I kurs langrenn

Hvor: Sandefjord, Runarhallen
Når: 24.-25.oktober, kl 09-17 (begge dager).
Etterfulgt av to kurskvelder barmark, før snødel. Disse settes opp sammen med kursholder.

INVITASJON

PÅMELDING

Ta med: Treningsklær for ute/inne- trening, gjerne hansker og lue og jakke som tåler regn/vind, rulleski, hjelm og staver.
Opptakskrav: Ingen forkunnskaper kreves. Nedre aldersgrense 16 år.

Innstruktør: Einar Aabrekk, tlf: 95 96 44 71, mail: eiaabrekk@gmail.com

Målgruppe
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper.
Kurset er både for deg som er ny og ønsker å ta hele Trener I, og for de som har gjenstående moduler fra tidligere kurs. Trener I gir grunnlag til å gå videre til Trener II for de som ønsker det.

Innhold
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-12 år. KLIKK HER for å laste ned oversikt over alle moduler i nye Trener 1/ inkl. oversikt over hva som inngår i hhv. Treningsleder- og suppleringsdelen av kurset.

INFO:
Det vil være en blanding av kursdeltakere som har begynt på trener 1 utdanningen og skal fullføre med disse to dagene og nye trener 1 kurs deltakere.

Del 1 (barmark/teori)
av kurset vil bli gjennomført over en helg + to kvelder, som kjøres som barmarksdel (teori + praksis). Ta med treningsklær for utetrening, gjerne hansker og lue og jakke som tåler regn/vind. En modul vil være rulleski.

Del 2 (snø)

Dato for del 1- snø, vil bli satt opp sammen med kursdeltakerne underveis. Denne delen inneholder skidel, (teori + praksis) samt treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" på utøvere (eller de andre deltakere).
Utstyr: ski, varmt tøy.

Link til e-læring: kursportalen. Logg dere deretter inn på minidrett.no å klikk dere inn på Trenerløypa og gjennomfør kursene som ligger under denne fanen. Dette er kursene: Trenerrollen, Barneidretten verdigrunnlag, Idrett uten skader, idrett for funksjonshemmede, aldersrelatert trening. Skriv ut kursbevisene og ta med til kurslærer.

Påmelding via MinIdrett her. Siste frist for påmelding er tirsdag 20.oktober.

Pris: kr. 1500 pr. person (gjelder nye kursdeltakere – faktureres klubb)

Spørsmål?
Ta kontakt med kretskontoret v/ Marie Renate Haugen, tvsk@skiforbundet.no , tlf. 91 15 59 56 eller kursholder Einar Aabrekk, eiaabrekk@gmail.com, tlf. 95 96 44 71

Velkommen på kurs!