Husk å meld inn kandidater til Hederspriser innen 16.november

Telemark og Vestfold skikrets sin hederskomite ønsker seg kandidater til følgende priser for 2018: Utøverpris, ildsjelpris og anleggspris. Frist for innmelding er fredag 16.november 2018.

Last ned kriteriene her

FRIST for innmelding av kandidater - fredag 16.november 2018

Kandidater meldes til leder av hederskomiteen: Dag Nielsen, dag.nilsen@megaflis.no

Årets utøverpris 2018

Tildeles en utøver som har oppnådd topp resultater eller har gjort seg bemerket i skimiljøet gjennom en årrekke med sin innsats som aktiv utøver og som forbilde for andre.

Prisen deles ut etter nominasjoner fra idrettslag eller Skikretsstyret. Nominasjonen må inneholde en begrunnelse for hvorfor denne personen fortjener utøverprisen.

Årets ildsjelpris 2018

Prisen kan tildeles personer/ idrettslag som har gjort en spesiell uegennyttig innsats som frivillig ressurs for idretten i lokalmiljøet. En innsats som strekker seg ut over valgt verv.

Prisen deles ut etter nominasjoner fra idrettslag eller Skikretsstyret. Nominasjonen må inneholde en begrunnelse for hvorfor denne personen/idrettslaget fortjener ildsjel prisen.

Anleggsprisen 2018

Anleggsprisen er en pris som tildeles idrettsanlegg som innbyr til organisert og uorganisert aktivitet. Anlegget skal være av høy kvalitet og ha godt samspill med omkringliggende miljø. Anlegget skal være en miljøfaktor både av fysisk og sosial karakter. Anlegget må være bygd og driftet med utgangspunkt i dugnad/frivillighet.

Prisen deles ut etter nominasjoner fra idrettslag eller Skikretsstyret. Nominasjonen må inneholde en begrunnelse for hvorfor dette anlegget fortjener anleggsprisen.

Telemark & Vestfoldskikrets hederstegn:

Hederstegnet tildeles som belønning for særdeles utmerkede fortjeneste for Skikretsen`s fremme av skiidretten på det administrative plan, og/eller for utmerket idrettslig innsats internasjonalt.

For administrativt arbeid må personen ha hatt verv i egen klubb i tillegg til krets/forbund  og bidratt aktivt i en årrekke.

Sportslige resultater som automatisk gir Hederstegn er:
OL – VM sr individuelt medalje
OL - VM sr gull lag/stafett

Prisen deles ut etter nominasjoner fra idrettslag eller Skikretsstyret. Nominasjonen må inneholde en begrunnelse for hvorfor denne personen fortjener hederstegnet.

Hederstegnet kan kun tildeles en gang og må ikke utdeles hvert år, hvis komiteen ikke finner kandidater til prisen.

NIF-EPI03, 03
NTB scanpix