Løypeseminar 2020

Grunnet Covid-19 situasjonen, har Skiforeningen og Norges Skiforbund besluttet å gjennomføre årets LØYPESEMINAR som et webinar.

Klart for Telenor-karusellen

Nærmere 90.000 gutter og jenter i alderen 8-12 år får idrettstilbud gjennom Telenors samarbeid med Skiforbundet i vinterhalvåret. Dette er et viktig tiltak for å utvikle idrettsferdigheter, og det foregår i trygge omgivelser i koronaepidemien.

Samfunnsansvar gir endring i sesongplanene

- Vi skal drive bærekraftig, både i et større samfunnsperspektiv og innad i vår egen langrennsverden, sa langrennskomiteleder Torbjørn Skogstad i sin innledning på langrenns Høstmøte. - I stedet for å tøye grenser må vi hele tiden ha i bakhodet at en smittespredning i forbindelse med våre arrangement kan ha store samfunnsmessige konsekvenser, og i tillegg være totalt ødeleggende for en idrettsutøvers karriere, fortsetter Skogstad. Vi må derfor alltid vurdere ønsket om å samle mange utøvere til gode konkurranser opp mot risiko for å spre smitte. Dette er bakgrunnen for endringene i sesongplanene for 2020/2021.

se flere nyheter
nif-epi04, 04