Arrangør- og anleggsseminar

Nord-Trøndelag skikrets og Sør-Trøndelag skikrets inviterer til felles arrangør- og anleggsseminar i Stjørdal tirsdag 22. november. Den sosiale møteplassen er en rød tråd i seminaret.

Presentasjoner fra seminaret

Tid:
Tirsdag 22. november, kl. 18.00-20.30 (mingling og enkel matservering fra kl. 17.30)

Sted:
Quality Airport Hotel Værnes, Stjørdal

For hvem:
Engasjerte personer i klubbene, anleggseiere og alle andre skiinteresserte.

Program:

Kl. 18.00: Rekrutterende anlegg – skape møteplass for mange brukergrupper

Marianne Myklebust, anleggsrådgiver Norges Skiforbund, deler sine erfaringer og kompetanse med utvikling av rekrutterende anlegg og hvilke muligheter dette gir for aktivitet.

Inkludert 10-15 min. plenumsdiskusjon.

Kl. 18.45: Hovedlandsrennet langrenn 2023: Hvordan skal vi gjennomføre arrangementet med nye konsept og løyper som er tilpasset deltakerne?

Tor-Arne Hetland, rennleder for Hovedlandsrennet langrenn 2023 i Meråker, vil fortelle om hvordan nye ideer skal utprøves i arrangementet. Nytt konsept for langrennscross, et helt nytt og uprøvd smøreopplegg for alle, og løyper som skal passe for aldersgruppen ut fra homologerte løyper.

Kl. 19.00: Pause

Kl. 19.15: Anlegg som sosial arena

• Bjørkbakken – mer enn en hoppbakke
    Rolf Åge Berg, primus motor for utvikling av Bjørkbakken, forteller om hvordan de har utviklet et aktivitetsområde i tilknytning til hoppbakken.

• Utleira IL – våre anlegg som viktig møtearena og som engasjerer nærmiljøet
    Pål Wahl, daglig leder i Utleira IL, deler erfaringer om hvordan deres anlegg har blitt bydelens nye samlingssted med aktivitet fra morgen til kveld.

• Vassfjellet Vinterpark – Fra gammelt og utslitt til Hele Byens Fristed
    Stian Henriksen, daglig leder Vassfjellet Vinterpark, vil fortelle hvordan de har lyktes med å gjøre Vassfjellet Vinterpark til den mest attraktive fritidsarenaen vinterstid i Trondheimsregionen, for alle.

Kl. 20.15: Gode prosesser og planlegging for å oppnå «rett anlegg på rett plass»
                   v/Hans Jørgen Renå og Gisle Løseth, rådgivere Trøndelag fylkeskommune

meld deg på Påmelding innen 20. november (påmelding er fortsatt åpen)
Seminaret er kostnadsfritt.

Spørsmål?
Ta kontakt med nord-trondelag@skiforbundet.no eller sor-trondelag@skiforbundet.no.

Velkommen til et seminar med fokus på fremtidens skiidrett!