Marit Bjørgen (Foto: NTB)

VINNERHJERTE - historien om Marit Bjørgen

Med bakgrunn i nåværende smittesituasjon og restriksjoner er klubbkvelden med Marit Bjørgen 18. januar utsatt og ny dato kommer når det blir lettelser i restriksjonene.

Oppdatering 06.01.2022:
Med bakgrunn i nåværende smittesituasjon og restriksjoner er arrangementet 18. januar utsatt og ny dato kommer når det blir lettelser i restriksjonene. Følg med!

klubbkveld med Marit Bjørgen

Hvordan var Marits trening og holdninger gjennom ungdomsåra og frem mot å bli verdens beste?
I samtale med Marit og forfatter Ingerid Stenvold blir vi bedre kjent med utøveren og personen Marit Bjørgen. Med karrieren litt på avstand, reflekterer hun både over sine egne valg og over langrennssportens utvikling.

Det blir gode muligheter til å stille spørsmål direkte til Marit underveis, der hun vi dele av sine erfaringer som utøver og tanker om hva som er viktig som utøvere i ungdomsåra og frem mot senioralder.

Målgruppe for kvelden:

Utøvere fra 15 år til junior- og senioralder, foreldre og trenere

Tid:

(ny dato kommer)

Sted:

Heimdal videregående skole, storsalen (Bifrost)

Boksalg og signering av «Vinnerhjerte – historien om Marit Bjørgen» i etterkant.

(ny påmelding kommer)

Arrangementet blir gjennomført iht. gjeldende lokale og nasjonale smittevernråd, samt retningslinjer fra Norges Skiforbund. Påmeldte skal forholde seg til gjeldende lokale og nasjonale smittevernråd for deltakelse i arrangementet.

SPØRSMÅL?

Kontakt Sør-Trøndelag skikrets v/Ingrid Narum, tlf. 92 60 14 21

OM VINNERHJERTE

Ingen har vunnet mer enn Marit Bjørgen. Hun er tidenes vinterolympier. Landets største forbilde og mest populære utøver. Hva er det med denne beskjedne, tilsynelatende helt vanlige jenta som gjør henne til den råeste utøveren i hele den norske langrennshistorien?

Denne boka er Marit Bjørgens tilbakeblikk på et liv som langrennsløper. Her møter vi den ti år gamle jenta som lurer på om hun kan bli best i verden. Vi følger den unge utøveren som vinner alle sprintrenn, før hun går på den store smellen og vurderer om hun skal legge opp. Vi får et unikt innblikk i endringen som gjorde henne til en ubestridt ener. Og vi blir kjent med Marit Bjørgen, slik hun er i dag. Åpent og ærlig forteller hun om livet på landslaget, treningsgleden og verdiene som ligger i bunn for livet hun har hun levd. Om veien fra å være den yngste på laget, til å bli den åpenbare lederen på verdens beste landslag. Hvilke tanker hun har gjort seg underveis, for seg selv, om det som blir sagt og skrevet om henne. Og hvilke tanker hun gjør seg nå i ettertid, om utviklingen av idretten, både for unge og voksne utøvere.

NIF-EPI01, 01