Foreldre- og trenerseminar i Granåsen

Olympiatoppen Midt-Norge og Sunn Idrett arrangerer kveldsseminar for idrettsforeldre i Trondheim 28. september

Kjære idrettsforeldre (og trenere) i Trøndelags regionen

Foreldrene er viktige støttespillere som vi trenger på laget for å spre riktig kunnskap og gode holdninger til idrettsungdommen. Derfor har Sunn Idrett og Olympiatoppen Midt-Norge nå gått sammen om å arrangere et kveldsseminar for idrettsforeldre. Trenere, studenter og andre interesserte er også velkomne til å delta.

Tema er trening for unge utøvere med hensyn til vekst og utvikling, og hvordan du som forelder (evt. trener) kan bidra til å gi de unge gode kostvaner, en god selvfølelse, mestring og glede gjennom idretten. Dette er i tråd med det vi er opptatt av å formidle til unge idrettsutøvere.

Bidragsytere er Frode Moen (avdelingsleder i Olympiatoppen Midt-Norge), Øyvind Sandbakk (fagansvarlig ved Olympiatoppen Midt-Norge, daglig leder og professor ved Senter for Toppidrettsforskning ved NTNU) og Marianne Strand-Udnæseth (fagansvarlig for ernæring i Sunn Idrett). Se mer detaljert program nedenfor.

Når: Torsdag 28. september kl. 18:00-21:30

Hvor: Toppidrettssenteret i Granåsen, Smistadvegen 11, 7026 TRONDHEIM

For hvem: Foreldre og trenere av unge idrettsutøvere av begge kjønn. Studenter og andre interesserte kan også melde seg på. Seminaret er for både menn og kvinner.

Påmelding og pris: Deltakeravgift er kr. 200.

Velkommen!

PRogram Påmeldingsskjema