Leif Lande

Årets ildsjel i Trondheim 2017

Leif Lande får prisen for sitt utrettelige engasjement for idretten i Trondheim. Den 06. oktober vil han feires sammen med andre ildsjeler fra Trøndelag når Idrettens Hederskveld går av stabelen.

Sør-Trøndelag skikrets gratulerer Leif Lande med kåringen av årets ildsjel i Trondheim 2017.

Prisen deles ut under Idrettens Hederskveld 06.oktober i et delt arrangement mellom Royal Garden og Scanidic Nidelven. Prisutdeling foregår fra kl 18.00 på Royal Garden. Gratis inngang.
Festmiddag er på Scandic Nidelven fra kl 20.00. Kr 600pr kuvert.
For info og påmelding, les mer her
Idrettens Hederskveld invitasjon 2017.pdf

Bli med og feire Leif og alle andre ildsjeler og stipendvinnere!

Om leif sitt engasjement skriver klubben:

«Vi har i alle avdelinger i Byåsen IL sett den mildt sagt imponerende tilstedeværelsen til Leif. Når vi nå skal forsøke å sammenfatte, og forklare hvor mye Leif sin innsats betyr for oss, ser vi at Leif er en like viktig og synlig drivkraft i alle klubbens avdelinger. Det er smått uvirkelig at en person kan bety så mye for så mange, og ikke minst være så tilstede for så mange.

Leif har vært med aktivt i idrettslaget siden tidlig 80-tall med et utall ulike roller som blant andre oppmann, ulike lederverv, leder langrenn, leder skigruppa og leder i hovedlaget. Han har historikken om klubben, han er en god rådgiver, han er alltid ivrig med på alt av dugnader, arrangementer og treninger. Leif har som leder samlet klubben, og i dag har vi en meget velfungerende samarbeid og kommunikasjon på tvers i klubben.

Leif er en utpreget lagsarbeider og dugnadsmann. Han er alltid i en sentral rolle under arrangementer i regi av Byåsen IL, hvor han bekler alle roller fra løypevakt og ryddehjelp, til maling og dugnader i alle våre anlegg. Ikke bare er han sentral i egen klubb, han er også ofte tilstede som frivillig under andres arrangementer. Han stiller som frivillig i Granåsen, Olavsloppet, ulike turløp m.m. Leif brenner rett og slett for tilrettelegging for god fysisk aktivitet og god helse for både barn og voksne.»

NIF-EPI03, 03
Lars O. Berge