Snølagring 2017-2018

Skisesongen nærmer seg slutten og planleggingen for neste vinter er i gang. De korte kuldeperiodene vi har hatt er blitt maksimalt utnyttet til produksjon av snø for lager. Bydrift jobber nå med forming av snøhaugen og klargjøring for sommerlagring. Snømengden anslås til å være 13-15 000 m3 (nøyaktige målinger vil bli gjort).

I fjor vår lagret vi ca. 18 000 m3 og det sikret gode snøforhold fra midten av november (åpning hopp 15.11. og langrenn 18.11.) + reservelager for World Cup i mars.

Vi bør ha samme mengde også for kommende vinter og det er planlagt løst ved at 4-5 000 m3 ”bruktsnø” samles fra stadion.

Bydrift starter høsting av snø førstkommende mandag (3.4.). Snøen vil bli hentet fra skistadion og nedre del av rulleskiløype. Det betyr stenging av skistadion fra mandag morgen.

Med 18-20 000 m3 i snølageret kan vi ta sikte på samme sesongstart 17/18 som det vi hadde denne sesongen. Det vil gi skimiljøene en bra forutsigbarhet, trygghet for World Cup 2018 og skiføregaranti i jula for Trondheims befolkning.

Skistadion er da stengt fra og med mandag 3. april, men det er mulig å gå i løypenettet.

For oversikt over preparerte løyper, se www.skisporet.no

Lykke til med sesongavslutningen!

NIF-EPI03, 03
NTB scanpix