Aksel Lund Svindal (NTB scanpix)

Svindal til trenerseminaret

– Jeg gleder meg til å komme, sier Aksel Lund Svindal foran Norges Skiforbunds årlige trenerseminar 1.-2. juni på Norges idrettshøgskole. Flere andre profilerte utøvere tar også turen på seminaret.

Kom og hør Aksel Lund Svindal fortelle om sin ungdomstrening. En av tidenes beste alpinister har gjennom sitt vinnende vesen og fantastiske prestasjoner blitt en rollemodell for idrettsutøvere.

– Jeg er invitert til å fortelle om trening og miljøer jeg har vært en del av opp igjennom, sier Lund Svindal.
1.juni åpner den tidligere toppalpinisten Norges Skiforbunds årlige trenerseminar for etter- og videreutdanning av trenere. Svindal vil gi av seg selv i kjent stil.
– Det er unikt at en stjerne som Aksel tar seg tid til å dele sine erfaringer. Dette blir et av flere høydepunkter, sier ansvarlig for trenerseminaret, Per Elias Kalfoss.

Saltvik Pedersen kommer

Noen utøvere har en holdning som vi knapt tror er mulig. Jesper Saltvik Pedersen er en av disse. Parautøveren beskrives som et unikum av positivitet og optimisme av trenere og miljøet rundt.
– Vi gleder oss til å høre Jesper fortelle om seg selv og hvilke forventninger han har til trenere, sier Kalfoss.

Birk Ruud kommer

Agility trening i mange former er høyaktuelle om dagen. Mange har nok fått med seg Birk Ruud, freeskier som setter nye standarder for koordinative egenskaper i utfordrende agilityløyper, se lenke på NRK (Facebook) og VGTV. Ruud gjester også trenerseminaret.

– Birk blir omtalt av mange som et unikum, bare se på de eksemplene over. Dette må du nesten på «sirkus» for å oppleve, og vi er glade for at tar turen på seminaret, sier Kalfoss.

Under årets trenerseminar skal flere grener utfordre og invitere til kompetansedeling rundt dette temaet.

Aktivitet og idrettsglede

Røa Idrettslag sprudler av aktivitet og idrettsglede. Gjennom hovedlaget har langrennsgruppa satt fokus på betydningen av gode verdier og å etterleve disse i praksis. På trenerseminaret får vi høre hva de har gjort og hvordan dette har påvirket aktivitet i idrettslaget.

Hvilke økter gir best utvikling?
Dette svaret skulle vi gjerne hatt en fasit på, men det kan vi ikke levere. Duoen Sigurd Pettersen og Thorsteinn Sigurdjonsson har sett nærmere på dette, og vil både utfordre deltagere og dele kompetanse.

Mer om Trenerseminaret og påmelding