Nyhetsliste

Paralagene på høydeopphold

Høyde var ukjent for de fleste på ParaElite og Rekrutt, les mer om hvordan gjengen hadde det under samlingen i Livigno

Dagsamlinger Langrenn

Skiforbundet inviterer til flere dagsamlinger i langrenn for syns- og bevegelseshemmede i løpet av høsten. Følg med her for oppdateringer.

Paradager på SNØ - alpint

I samarbeid med SNØ, COGNITE, Bardum og Stiftelsen VI ønsker NSF Alpint varmt velkommen til Paradager på SNØ. Sammen med våre samarbeidspartnere, vil vi tilrettelegge for at du skal kunne nyte vinteraktiviteter i trygge omgivelser - helt gratis.

Sommersamling 2021

Barmarksamling for syns og bevegelseshemmede innen langrenn og skiskyting 19.-24. juni. Påmelding er nå stengt, samlingen er fulltegnet.

Samordnet rapportering 2021

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

Skitinget 2021

Skitinget og fagmøter gjennomføres digitalt mellom 8.-12. juni.

Endelig i mål med finansieringen

Dette vil bli et stort løft for nasjonalanlegget. Aktivitets- og arrangementshuset i Hafjell som blir klart 22. desember vil være viktig med tanke på konkurranser og samlinger i fremtiden, for både bredde og topp.

Vilde tok 4 av 4 og 2. plass i verdenscupen

Med fire knallgode skirenn og alle fire med seier i finske Vuokatti, klatret Vilde Nilsen etter dagens renn opp på pallen i verdenscupen overall for para kvinner stående. En andreplass totalt er en rå prestasjon med deltakelse i kun én av to verdenscuper denne sesongen. - Man skulle nesten tro at det var umulig, så jeg er fornøyd med å ha klart det, smiler Vilde Nilsen.

Vilde slo til med sin tredje seier i Vuokatti

Vilde Nilsen gikk mandag inn til sin tredje verdenscupseier i finske Vuokatti på 15km fristil stående på tiden 42:44.2. Bak kom ukrainerne Yulia Batenkova-Bauman på andre plass og Liudmyla Liashenko på tredje plass.

Vilde sprintet til ny seier i Vuokatti

- «Jeg var potte stiv i beina, heldigvis har jeg en sterk overkropp», sa Vilde Nilsen etter å ha gått inn til sin andre verdenscupseier i dagens sprint for stående. Hun klokket inn på 3:05, med sju sekunders forsprang til ukraineren Liudmyla Liashenko. Den sterke konkurrenten, russiske Ekaterina Rumyantseva, tok tredjeplass.

Rå Vilde vant i Vuokatti

Fjorårets verdenscupvinner i paralangrenn Vilde Nilsen gjorde et fantastisk løp og tok seieren i dagens 10 km klassisk stående for kvinner i finske Vuokatti. Verdenscupen i Finland er den eneneste parautøverne konkurrerer i internasjonalt denne sesongen.

Kick The Limits 2021 - Virtuell utgave

Lyst til å være med på noe nytt?? Kick The Limits 2021 måtte avlyses pga Covid-19, Vi prøver nå en virtuell utgave av arrangementet, meld deg på og bli med fra der du bor.

Para Alpin-helg avlyst

Grunnet dagens smittesituasjon og smitteverntiltak har vi sett oss nødt til å avlyse para alpin-helgen. Håpet var at vi skulle få arrangert denne i mars, men med de retningslinjer og smittetrykket som nå foreligger, må vi dessverre avlyse.

Brev til helsetoppene

Norges Skiforbund har i dag sendt brev til helsedirektør Bjørn Guldvog og direktør for Folkehelseinstituttet, Camilla Stoltenberg, vedrørende skiidrettens behov for gjenåpning.

UTSATT: ny dato kommer - ParaAlpindag i Oslo Vinterpark

OPPDATERING 5. februar: Grunnet dagens smittesituasjon og smitteverntiltak har vi igjen sett oss nødt til å utsette ParaAlpindag 2021 i Oslo Vinterpark. Arrangementet vil ikke bli gjennomført den 8. februar 2021, ny dato kommer.

NIF-EPI01, 01
NTB