Nyhetsliste

Trenerkurs Alpint for Funksjonshemmede

Norges Skiforbund inviterer til Trenerkurs Alpint for funksjonshemmede 1. Kurset er et praktisk rettet kurs på 16 timer, som gir en grunnleggende og enkel innføring i skiaktivitet for funksjonshemmede. Gjennom konkrete og praktiske eksempler viser kurset hvordan man kan tilrettelegge for utvikling og lystbetont aktivitet.

Kick the Limits 2020

Åpent mesterskap for utviklingshemmede med stort fokus på det sosiale i tillegg til konkurransene. Arrangeres på Furutangen 17.-19. januar

Para-alpinistene på barmarkstrening

Det "kladdet" seg til for para-alpinistene da sommeren, etter deres smak ble for varm og snøen smeltet raskere enn forventet, så da ble det barmarksamling i Oslo istedet for skikjøring på Fonna

Olympiske og paralympiske leker til Italia!

Gratulerer Italia med OL/PL tildelingen. Jeg heiet på Sverige fordi jeg synes Sverige har hatt en fornuftig tilnærming til OL/PL søknaden, men det ble ikke Sverige denne gangen heller.

Paralangrenn - World Cupavslutning i Japan

World Cup sesongen er avsluttet og trofeene er blitt utdelt i Sapporo, Japan. Norge fikk tre utøvere på sammenlagt pallen, Vilde Nilsen gikk til topps, mens Birgit Skarstein og Eirik Bye kom på andreplass

Pedersens femte seier

Para-alpinisten Jesper Saltvik Pedersen kjørte inn til seier i slalåm i verdenscupen spanske La Molina fredag.

Mer å juble for i Para-VM`s siste del?

Vi går inn i VM`s siste del med stafett og langdistanser igjen på programmet - blir det mer jubel for den norske troppen? Vi har tatt en prat med utøvere og trenere - se hva de mener om Prince George og VM

Vilde Nilsen jubler for sin 2. gullmedalje i VM

Sterk åpning i Para-VM

2 VM distanser er unnagjort for langrennsløperne i Prince George. Unge Vilde Nilsen fortsetter å imponere og har tatt hjem 2 av 2 mulig gullmedaljer, mens Birgit Skarstein gikk inn til bronse på åpningsdistansen

Para-VM langrenn 16.-24. februar 2019

Søndag 17. februar går første øvelse i Para-VM Nordic Skiing i Prince George, Canada. Dette er et samlet mesterskap for langrenn og skiskyting. Norge stiller med 7 utøvere i langrennsøvelsene.

Tre annenplasser

Jesper Saltvik Pedersen kjørte inn til tre annenplasser i helgas storslalåm i verdenscupen i sveitsiske Veyzonnaz.

To strake WC-seiere

Jesper Saltvik Pedersen kjørte inn til to strake WC-seiere i para-alpint i kroatiske Zagreb onsdag og torsdag denne uka.

Miljøsamling Ridderuka 2019

Norges Skiforbund i samarbeid med Norges Skiskytterforbund arrangerer igjen den årlige miljøsamlingen for unge syns og bevegelseshemmede under årets Ridderuke. Påmelding åpner 15. januar kl 15:00

Deaflympics 2019

Vinter Deaflympics 2019 arrangeres i Italia 12.-21.desember. Skiforbundet ønsker at de som oppfyller kriteriene til deltagelse her og ønsker, skal få mulighet til å kvalifisere seg - les mer i saken