Nyhetsliste

Sommersamling 2021

Barmarksamling for syns og bevegelseshemmede innen langrenn og skiskyting 19.-24. juni. Påmelding er nå stengt, samlingen er fulltegnet.

Samordnet rapportering 2021

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

Skitinget 2021

Skitinget og fagmøter gjennomføres digitalt mellom 8.-12. juni.

Endelig i mål med finansieringen

Dette vil bli et stort løft for nasjonalanlegget. Aktivitets- og arrangementshuset i Hafjell som blir klart 22. desember vil være viktig med tanke på konkurranser og samlinger i fremtiden, for både bredde og topp.

Vilde tok 4 av 4 og 2. plass i verdenscupen

Med fire knallgode skirenn og alle fire med seier i finske Vuokatti, klatret Vilde Nilsen etter dagens renn opp på pallen i verdenscupen overall for para kvinner stående. En andreplass totalt er en rå prestasjon med deltakelse i kun én av to verdenscuper denne sesongen. - Man skulle nesten tro at det var umulig, så jeg er fornøyd med å ha klart det, smiler Vilde Nilsen.

Vilde slo til med sin tredje seier i Vuokatti

Vilde Nilsen gikk mandag inn til sin tredje verdenscupseier i finske Vuokatti på 15km fristil stående på tiden 42:44.2. Bak kom ukrainerne Yulia Batenkova-Bauman på andre plass og Liudmyla Liashenko på tredje plass.

Vilde sprintet til ny seier i Vuokatti

- «Jeg var potte stiv i beina, heldigvis har jeg en sterk overkropp», sa Vilde Nilsen etter å ha gått inn til sin andre verdenscupseier i dagens sprint for stående. Hun klokket inn på 3:05, med sju sekunders forsprang til ukraineren Liudmyla Liashenko. Den sterke konkurrenten, russiske Ekaterina Rumyantseva, tok tredjeplass.

Rå Vilde vant i Vuokatti

Fjorårets verdenscupvinner i paralangrenn Vilde Nilsen gjorde et fantastisk løp og tok seieren i dagens 10 km klassisk stående for kvinner i finske Vuokatti. Verdenscupen i Finland er den eneneste parautøverne konkurrerer i internasjonalt denne sesongen.

Kick The Limits 2021 - Virtuell utgave

Lyst til å være med på noe nytt?? Kick The Limits 2021 måtte avlyses pga Covid-19, Vi prøver nå en virtuell utgave av arrangementet, meld deg på og bli med fra der du bor.

Para Alpin-helg avlyst

Grunnet dagens smittesituasjon og smitteverntiltak har vi sett oss nødt til å avlyse para alpin-helgen. Håpet var at vi skulle få arrangert denne i mars, men med de retningslinjer og smittetrykket som nå foreligger, må vi dessverre avlyse.

Brev til helsetoppene

Norges Skiforbund har i dag sendt brev til helsedirektør Bjørn Guldvog og direktør for Folkehelseinstituttet, Camilla Stoltenberg, vedrørende skiidrettens behov for gjenåpning.

UTSATT: ny dato kommer - ParaAlpindag i Oslo Vinterpark

OPPDATERING 5. februar: Grunnet dagens smittesituasjon og smitteverntiltak har vi igjen sett oss nødt til å utsette ParaAlpindag 2021 i Oslo Vinterpark. Arrangementet vil ikke bli gjennomført den 8. februar 2021, ny dato kommer.

NIF-EPI02, 02
NTB