Nyhetsliste

Paraalpindag på SNØ

I samarbeid med SNØ, Ready Alpin og Bardum ønsker NSF Alpint syns og bevegelseshemmede alpinister velkommen til Paradag på SNØ. Sammen med våre samarbeidspartnere, vil vi tilrettelegge for at du skal kunne nyte vinteraktiviteter i trygge omgivelser - helt gratis.

Inspirerande dagsamling

Det vart ein innhaldsrik og aktiv dag for deltakarane på dagsamling i paralangrenn i Bergen. Anne Ragnhild Kroken frå Para NSF og dyktige instruktørar sørga for eit godt innhald. Deltakarane sørga for pågangsmot og glede.

Ærespris til Saltvik Pedersen

Jesper Saltvik Pedersen ble onsdag kveld tildelt Fearnleys olympiske og paralympiske ærespris under et arrangement på Olympiatoppen.

Para-VM til Østersund

Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS) har gleden av å kunngjøre at para-VM i langrenn og skiskyting 2023 finner sted i Østersund.

Åpen landslagssamling

Norges Skiforbund Alpint inviterer til åpen landslagssamling i SNØ, Lørenskog 28.-31. august for aktuelle para-alpinister.

Vil løfte paraidrettene

Parastjernene Vilde Nilsen og Jesper Saltvik Pedersen tror statusen blir løftet når Det internasjonale ski- og snowboardforbundet (FIS) skal overta alpint og langrenn fra Internasjonal Paralympic Committee (IPC).

Emilie Johanne Hagen blir paratrener-/utvikler i langrenn

Emilie Johanne Hagen (24) fra Gjerdrum er ansatt som trener og utvikler i Skiforbundet langrenns parasatsing. Emilie skal jobbe femti prosent i trenerteam med hovedtrener Magnus Evenby, og samtidig bruke sin fysioterapeutkompetanse inn i laget i forbindelse med samlinger og konkurranser. I den andre halvdelen av jobben skal hun jobbe med utvikling av paraidretten med fokus på rekruttering og inkludering i samarbeid med rådgiver para Anne Ragnhild Kroken. Emilie starter i jobben 1. august 2022.

OL uttak Olympiatoppen

Olympiatoppen har uttatt utøvere til OL og Paralympics i Beijing i freeski, langrenn, hopp, alpint og kombinert.

Kick Off - langrennspigging

Asker Skiklubb inviterer til Kick Off for langrennspigging. Glad i langrenn, men ikke kan gjøre det som stående, da kan langrennspigging være noe for deg. Bli med på Kick Off og finn ut om dette kan være noe for deg.

Vellykket ParaAlpin helg

I samarbeid med skikretsene i Buskerud, Vestfold og Telemark og hjelpemiddelleverandøren Bardum arrangerte Norges Skiforbund Alpint Parahelg på Kongsberg 28.-30. januar. Les mer om helga her

Spillemidler utstyr 2021

Det er nå klart for årets søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2021 (med fakturadato i 2021).

Snøsamling UH

NSF inviterer mennesker med utviklingshemming til snøsamling for langrenn og alpint 25.-28. mars 2022.

Et fantastisk mesterskap

– Vi tror at vi om noen år kommer til å snakke om paraidretten før og etter VM i snøsport på Lillehammer og i Hafjell, forteller prosjektleder Ola Keul og skipresident Erik Røste.

16 norske utøvere til snøsport-VM

Norges Skiforbund, Norges Skiskytterforbund og Brettforbundet har tatt ut 16 utøvere til VM i snøsport for parautøvere på Lillehammer og Hafjell i perioden 12.-23. januar 2022.

Paraalpin helg i Kongsberg

Norges Skiforbund Alpint, Vestfold og Telemark Skikrets, Buskerud Skikrets og hjelpemiddelleverandøren Bardum inviterer syns og bevegelseshemmede alpinister til paraalpin helg 27.-30 januar

Samordnet rapportering 2022

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

NIF-EPI01, 01
Foto: Geir Olsen / NTB