Miljøsamling Ridderuka 2023

Norges Skiforbund og Norges Skiskytterforbund inviterer barn og unge i alderen 10-14 år med en syns eller bevegelseshemming til miljøsamling på Beitostølen 22.-26. mars. Vi har aktivitet innen alpint, langrenn og skiskyting Påmeldingsfrist 1. februar 2023

Norges Skiforbund og Norges Skiskytterforbund inviterer i samarbeid med Forreningen Ridderrennet til den årlige miljøsamling for syns og bevegelseshemmede, primært i alderen 10-14 år, men unntak kan gjøres for eldre deltakere.
Her er både nybegynnere og mer erfarne utøvere velkommen.
Ridderrennet har åpnet opp for deltagelse for denne aldersgruppa og i den forbindelse ønsker Skiforbundet og Skiskytterforbundet og ha en breddesamling for målgruppa på Beitostølen. Her vil vi legge til rette for at deltakerne skal få gode skiopplevelser.

Tid; 22.-26. mars 2022
Sted; Beitostølen hvor vi bor på en felles hytte på Beitostølen.
Vi har selvhushold og både utøvere, ledsagere/trenere og ledere bor her.
og vi har med oss egen kokk.

Målgruppe
- Syns- og bevegelseshemmede primært i alderen 10 år-14 år, unntak kan gjøres. Ta kontakt om du er usikker.
Vi har plass til 16 deltakere, og i utgangspunktet legger vi opp til en 50/50 fordeling mellom syns og bevegelseshemmede deltakere. Nye deltakere vil bli prioritert.

Ledsagere;
Er det noen som har egne ledsagere de ønsker å ha med på samlingen, meld disse inn ved påmelding.
Vi dekker kost/losji for aktive ledsagere.
Med aktiv ledsager mener vi her en person som er ledsager i/under aktiviteten.

Krav til deltaker;
Vi stiller ikke andre krav til deltakerne enn at de liker å gå på ski, og vil prøve ut om alpint, langrenn eller skiskyting er en aktuell aktivitet/idrett. Deltakerne må kunne benytte seg av ski stående eller sittende.
Deltakerne må være relativt selvhjulpne i forhold til personlig hygiene, vi kan bidra med enkle ting som påkledning etc. evt. at foreldre bor i nærheten på Beitostølen og kan stikke innom for oppfølging.

Transport;
Den enkelte deltaker må selv besørge sin reise til Beitostølen. Kommer dere med buss, møter vi dere på busstoppen ved Radisson Blu, angi ankomst i påmeldingsskjema

Litt om samlingen;
Vi vil følge vårt eget opplegg, men samtidig delta på deler av Ridderukas program
Vi vil ha trenere og ledere som bor sammen med utøverne og følger disse tett hele veien. Vi har aktivitetsopplegg for alpint, langrenn og skiskyting.
Det er muligheter for å delta på både slalåmkonkurranse fredag og Ridderrennet lørdagen.
Vi oppfordrer til at alle går Ridderrennet på lørdagen.
Angi hva dere ønsker å delta på gjennom påmeldingsskjemaet.
Startkontingent betales ved påmelding.

Hovedledere for samlingen; Anne Ragnhild Kroken og Jens Schjerven

Påmeldingsfrist; 1. februar 2023

Påmeldingslink; Påmelding Miljøsamling Ridderuka 2023
Dette er samme link som øvrig påmelding til Ridderuka både for deltakere og frivillige, så skroll ned og finn "billetter til Miljøsamling".
Husk kun 16 plasser så her gjelder det å være tidlig ute.
Skulle det være utsolgt for billetter, og du vil være med på samlingen, ta kontakt direkte med oss så ser vi om vi kan finne en løsning.

Deltakeravgift; 1750,- vil bli fakturert den enkelte i etterkant.
Dette inkluderer overnatting, mat og instruksjon
Dere vil ved påmelding bli belastet for startkontigent til Ridderrennet på kroner 250.-

Vi har en egen hjemmeside for samlingen hvor det vil bli lagt ut informasjon fortløpende framover mot samlingen – der vil det også dryppe inn med nyheter innimellom, så følg med;

VELKOMMEN TIL EN AKTIV SAMLING PÅ BEITOSTØLEN

Invitasjonen kan lastes ned i pdf her

nif-epi04, 04